• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dartcompetitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemsebel

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2008
Goedmiddag,

Ik ben op zoek naar een schema voor 12 en 13 teams om een dartcompetitie te maken.

De bedoeling is dat we in de eerste helft van het seizoen allemaal één keer in de week tegen mekaar spelen.

In de tweede helft van het jaar ook weer één keer in de week tegen mekaar maar dan de teams die in de eerste helft thuis spelen nu uit.

Er staat al een soortgelijk schema in het forum, maar dan voor 14 teams.

Wij zijn eventueel bereid om de gemaakte kosten te vergoeden.

Bij voorbaat dank,

Willem Sebel

p.s. indien mogelijk gelijk genaamde teams niet gelijk uit of thuis.

Dag Willem

Wat ik in jouw plaats zou doen, is:

- een schema zoeken op internet voor 14 ploegen, maakt niet uit welke sport, jaar, klasse, ... zolang het schema maar klopt en aan jullie verwachtingen voldoet.

- vervolgens loot je (of wijs je die zelf toe) de ploegnamen van jullie reeks van 1 tot 14

- in het schema vervang je dan telkens de ploeg van de oorspronkelijke reeksindeling met die van jullie.

Het schema is dan "vast" (genomen van de andere reeks), maar er zijn nog enorm veel mogelijkheden daarbinnen (de lottrekking kiest daar dan 1 mogelijkheid uit).

Wigi

Beste Wigi,

Ten eerste bedank voor je supersnelle reactie, maar het schema wat ik heb gevonden op dit forum is weliswaar voor 14 teams, maar deze spelen twee keer in de week, daardoor klopt het niet meer.

Ik heb hem bijgesloten misschien is het voor jou een makkie om hem aan te passen naar mijn wensen?

wederom bij voorbaat dank,

Willem

p.s. je hebt hier zelf aan mee geschreven... ;)

Bijlagen

Goedemiddag,

Ik heb je advies opgevolgd en gezocht naar diverse competities voor diverse aantallen ploegen,

Maar dan kloppen het aan tal rondes niet meer wat inhoudt dat teams meerdere keren thuis tegen dezelfde tegenstander spelen, normaal heb je met twaalf teams 22 wedstrijden.

Als ik de 14 teams competitie aanpas en de wedstrijden van teams 13 en 14 verwijder speel ik nog steeds 26 rondes met 12 teams, dat kan gewoon niet !!

Daarom nogmaals het vriendelijke verzoek om het 14 teams bestand aan te passen naar 12 en 13 teams.

Ik weet niet hoe de makers het bedacht hebben om alle teams één keer thuis en één keer uit tegen elke tegenstander te laten spelen.

M.vr.gr.

Willem

Hallo Willem,

Bijgaand een alternatief. Het is een schema om met 13 of 14 teams te spelen. (Een schema voor 12 teams heb ik ook). In de kolom B8:B21 vul je de teamnamen in. Als je 13 teams hebt, vul je op één plaats “Vrij” in of “Geen Team”.
In de C4:AB4 vul je de wedstrijddatums in voor elke wedstrijddag.
In het speelschema C8:AB21 krijgt een team een cijfer toegekend. (Dit is een vast schema voor 14 teams). Een cijfer 1 t/m 7 met groene achtergrond betekent een thuiswedstrijd en een cijfer 8 t/m 14 met een blauwe achtergrond betekent een uitwedstrijd. Op elke wedstrijddag krijgt elke team een cijfer.
In het wedstrijdprogramma speelt het team met cijfer1 een thuiswedstrijd tegen het team met het cijfer 8 (een uitwedstrijd voor dit team). 2 speelt tegen 9, 3 tegen 10 enz.

In het speelschema C8:AB21 kun je makkelijk zien welke teams (b.v. van één vereniging) een thuiswedstrijd of een uitwedstrijd hebben. Je kunt nu zelf een team zo goed mogelijk indelen/plaatsen omdat je van te voren het schema kent.

Groet

Dirk

Bijlagen

Ik heb bestaande bestanden op helpmij aangepast voor mijn eigen doeleinden. Ik hoop dat competitieplanners van andere dartverenigingen hier ook wat aan hebben.

Willem

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan