• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Darts schema

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met een kleine aanpassing aan je layout en de formules sumproduct en countif heb ik een stukje van je bestand aangepast.
Is dit wat je bedoeld of help ik je op weg?

;)Uw wens is mijn bevel;)

Gebruikte functies: Rang, Match, Small en Vlookup

Leer er verder ook niets mee op die manier, qua Excel-werk.

Als ik alles voor je moet doen leer je er nog niets van.

Wat de layout betreft kan alles ook wel onder elkaar staan om het op 3 pagina's te krijgen.
Bovendien vroeg ik me af wat het nut was van overal 2 rijen per speler waar bij 2 cellen zijn samen gevoegd. Samengevoegde cellen moeten zoveel mogelijk vermeden worden
Als je die extra regels verwijderd kan alles misschien nog wel op 2 pagina's

de cellen waar de uitslag gesorteerd is kun je verslepen naar de door jou gewenste positie.

BTW, hij geeft nu ook elke niet ingevulde wedstrijd (0 waarde) als verloren wedstrijd aan. Dat kan niet.

Dat komt omdat je bij de totalen ook 0 hebt staan ook al is die wedstrijd niet gespeeld en dat klopt dan ook niet.

Dat wordt al met al even puzzelen

Otherside

Waarom begin je een nieuwe topic over hetzelfde onderwerp als je nog geen antwoord hebt op je eerste vraag?

In bijgaand bestand zie je enkele cellen geel gekleurd.
Deze heb ik aan gepast
De rest is aan jou.

In kolom AD een extra kolom toegevoegd met een rang vlns rij nummer.
Deze kolom toegevoegd aan kolom AE.

Dan krijg je een goede sortering ook wat naam betreft, indien je de namen ik cellen A1 tm A6 alfabetisch gerangschikt zijn.

Tevens heb ik nog 1 kleine 'foutje' verbeterd en een opmerking over een mogelijke fout.

Leer er verder ook niets mee op die manier, qua Excel-werk.
Om je toch noch wat te laten leren hier wat aanwijzingen.
Als ik nog meer ga geven leer je niets en doe ik alles.

Tussen kolommen AB en AG kun je op elke willekeurige plaats een ranking toevoegen.
De belangrijkste zet je voor aan en de onbelangrijkste zet je achter aan.
BV: Bij een loting zet je deze als ranking als laatste en kun je dus zelf een getal invullen.
Kolom totaal moet je dan ook even aanpassen.

Kolom P gebruik ook de formule sumproduct zoiets als:
Code:
=SUMPRODUCT(($B$9:$B$126=Q2)*($O$9:$O$126[COLOR="Red"][B]="W"[/B][/COLOR]))
De waarde die je moet tellen (in voorbeeld ="W" )moet je zelf maar eens proberen te vinden.

Als de loting niet in excel plaats vind zou ik zeggen, zet in de cellen Q2 tm Q6 de namen handmatig op alfabetische volgorde.
Om er zeker van de juiste schrijfwijze te zijn kun je het best gebruik maken van kopieren en plakken speciaal (waarden).

Ik moet nu weg en ben vanaf morgen een tijdje op vakantie en kan dus niet meer reageren.

Succes

Bedankt

Bedankt voor alle hulp tot nog toe, ik heb nu nog 1 vraagje.
Alles loopt prima, op dit dingetje na.
Als spelers gelijk staan in punten sorteert ie het volgens mij al gewoon op ptn en saldo.
Maar als dat ook gelijk is, is het dan mogelijk om hem te laten sorteren op onderling resultaat (eerst op winst/gelijk/verlies van elkaar, als dat gelijk is op aantal legs), en als dat ook gelijk is op alfabet?

Hierbij de bijlage met hoe het er nu uitziet (nog niet helemaal af, paar kolommetjes verbergen nog).

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan