• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dashboard vanuit twee tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChrisExcel1

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2016
Hallo,
Ik wil een dashboard maken vanuit twee tabellen (zie bijlage).
Het idee is dat ik daarna met slicers de gewenste info kan laten zien per organisatie.
Waar ik tegenaan loop is dat ik de slicers niet kan koppelen aan een draaitabel gemaakt vanuit een andere tabel. Oftewel, één van de tabellen/grafieken beweegt niet mee bij het gebruik van de slicer.

Bijgevoegd een heel simpel voorbeeld van wat ik wil laten zien. Ik hoop dat het enigszins duidelijk is, anders probeer ik het graag verder uit te leggen.
(In de praktijk gaat het om een grote hoeveelheid data, die ik bijvoorbeeld maandelijks moet verversen.)
Vriendelijk bedankt alvast voor het meedenken!

Groet,
Chris

Bijlagen

Bijlagen

Beste Peter,

Vriendelijk bedankt voor je reactie! Ik zal eens gaan speuren tussen die Youtube videos.

Ik begrijp wat je hebt gedaan in je uitwerking, maar eigenlijk moet het nog een stapje verder. De twee tabellen moeten samenkomen in één draaitabel/grafiek waarin ik kan laten zien welk deel van het budget is verbruikt (in %). Die koppeling maken lukt me tot nu toe helaas niet.

Edit: Volgens mij heb ik de oplossing gevonden!
Ik heb gedaan wat er in deze video wordt uitgelegd en dat lijkt vooralsnog goed te functioneren.
https://www.youtube.com/watch?v=p9VD0rsC_bk

Bedankt voor de input :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan