dat bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

kookaburra_

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2003
Berichten
218
Als ik een artikel opstuur via e-mail krijg ik het terug als een dat bestand,wil ik dat dat bestand openen krijg ik message... er is van deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld.Maak een koppeling via het onderdeel mapopties van het configuratiescherm...kan iemand mij vertellen wat ik moet doen of wat ik fout doe ?
 
Stuur je het artikel mee als bijlage? Dat denk ik wel.
Een dat bestand wil niet meer zeggen dat het een Data bestand is en dat je er een programma aan moet koppelen om het te openen. Welk programma hangt er vanaf waar het artikel mee gemaakt is.
 
Even een vraag

Je zegt als ik het opstuur via e-mail.

Stuur je het dan naar je zelf ?
Wat voor bestand was het toen je het verstuurde ?

Windows roept dat het een "dat" bestand is omdat het de extensie "dat" heeft. Als windows een extensie niet kent zal hij hem letterlijk weergeven.

Dat bestanden worden niet standaard door windows herkent, je kunt zelf bij eigenschappen opgeven waar mee je het wilt openen.

Eric.
 
Dank je voor snelle reactie.
Het was een e-mail van iemand anders gekregen en die ik doorgestuurd heb naar mijn dochter.
 
Als de email geweigird wordt dan denk ik eerder dat het adres niet goed is waar je het heen zend, dat er een "vreemd" bestand aan zit wat mischien windows niet kent is geen reden om de email weer terug te krijgen namelijk.
Dan zou dochters alleen maar bellen....vaders het bestand is niet te openen.
Maar goed.

Een dat bestand is een video cd bestand, deze zou te openen zijn met real player die ook met het windows pakket meegeleverd wordt, wel eerst de player openen en daarna pas het bestand.

Maar de vraag blijft toch, het was waarschijnlijk al een DAT bestand dat je het het door zenden?
 
Heb je het niet gewoon over

Heb je het niet gewoon over de bijlage die bij een failure notice zit.

De bijlage sturen ze vaak niet terug, want die had je al.

Er zit iets bij van Ai000.dat en als je dat opent met kladblok blijkt dat gewoon de failure notice te zijn.

Eric.
 
Inderdaad Eric,

Aangezien hij het ook terugkrijgt blijkt het dus niet verstuurd te kunnen worden.
@kookaburra,
Klik eens rechts op het bestand en dan kiezen voor openen met en dan kiezen voor kladblok zoals Eric zegt!
 
Als je met rechts klikt

Dan krijg je altijd een aantal mogelijk heden, tenzij je dat uitgezet hebt bij muis.

Wat krijg je dan op een willekeurig bestand ?

Als je met rechts op de bijlage drukt, krijg je opslaan als en nog een paar. Heb je dat gedaan kun je hem openen.

zie voorbeeld

Eric.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.jpg
    voorbeeld.jpg
    53,1 KB · Weergaven: 50
Ik denk dat ik mijn probleem niet goet uitgelegd heb.
Het is zo,ik krijg een e-mail van iemand en die stuur ik door naar mijn dochter (die ALLE e-mails lees die ik stuur),maar zij ziet die e-mail helemaal niet,ik krijg het terug als een DAT bestand. Zo ook met foto's die ik aan iemand in Canada stuur.Die komen ook als DAT bestand aan.Ziet er naar uit dat ik windowsXP weer opnieuw moet installeren.Ik heb al systeemherstel gedaan wat niet geholpen heeft.
 
Nou ik begrijp het goed, ik dacht eerst dat je een bijlage wilde verzenden maar goed.
Om even duidelijkheid te scheppen, als een email adres niet goed is of er een probleem is ondervonden met het emailtje, dan krijg je deze retour van je provider.
Daarin staat dan een reden en een rapport, dat rapport wordt ook als bijlage erbij gevoegd en dat rapport is in een DAT extensie opgebouwd.
Hier kun je voor de rest helemaal niets mee, daarom zei ik al als eerst, weet je zeker dat het email adres goed is waar je heen wilt zenden.
 
dank je wel voor reactie...ik heb er echter nooit last van gehad,alleen de laatste week,ziet er uit dat ik windowsXP opnieuw moet installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan