DAT ,bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Hallo,
heb hier een probleem,en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
het volgende heb ik gedaan:heb op mijn PC windows xP staan,maar omdat dit nu begin volgend jaar er eigenlijk mee stopt ,denk ik ,ik ga w7 installeren.
heb via windows easy transfer de bestanden en foto,s van de oude pc(laat ik dit zo maar noemen)overgezet op een externe schijf,geen probleem.
w7 geinstalleerd ,geen probleem.
nu ga ik via WET de bestanden etc overzetten op de nieuwe pc,geen probleem.nu zijn de foto,s gelukt,kan de bestanden ook vinden(wordt ook aangegeven in een lijst)maar als ik deze wil openen geeft men aan dit is een DAT bestand en kan niet worden geopend,ga via internet etc,
kon ik niet goed uitkomen,maar mijn vraag is nu , er iemand die misschien een programma heeft waar meen deze vreemde bestanden mee kan openen.

weet dus niet of ik bij het goede topic zit,anders bijvoorbaat excuus hiervoor.

bvd MWRV,

Verander (eerst) eens een willekeurige bestandsnaam van ???.dat naar ???.jpg
Nu kun je de foto wel openen?

Welke drie letters stonden er oorspronkelijk achter de naam van iedere foto ? .jpg .bmp ................... iets anders?

Dat

hallo,

sorry ,misschien heb ik het verkeerd uitgelgd?,maar foto,s geen probleem,schrijf ik ook
het zijn bv de favorieten etc die je ook over kuntzetten die kan ik dan niet openen.

kan ze dus ook wel volgens de lijst die men op geeft opsporen maar als ik het dan wil openen ,krijg ik die melding.
ben dus geen IT er,voor alle duidelijkheid.

Ja, oké, helder nu.
Heb je de bijbehorende programma's, waarmee de bestanden gemaakt zijn, al wel geïnstalleerd?

Dat

Nou ,sorry,maar ik voor mij zelf had/heb het idee dat dit automatisch gaat,dus dit zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Alleen zou ik wel graag willen weten hoe ik dit het beste aan kan pakken,of wat ik eigenlijk nu moet doen.
Ikzelf (en dan neem ik even een voorbeeld)dacht,als ik nu mijn favorieten neem van de browser die ik gebruik,dan gaat dit automatisch met bestanden overzetten ,en hoef ik niets meer te doen of te installeren,maar is dus eigenlijk een verkeerde denkwijze van mij.
Zou graag de juiste manier nu willen weten,en alvast bedankt voor de genomen tijd.

Bvd MWRV,

Laten we bij het begin beginnen.
Je hebt een machine (een computer)
Daar zet je Windows op.
Dan kan de machine eigenlijk (theoretisch) nog maar vrij weinig.
Als jij op je vorige computer Microsoft Office had staan en je had daar brieven en / of Excelbestandjes mee gemaakt, dan zal je op computer waar nu de nieuwe Windows (7) op staat, éérst Microsoft Office weer moeten installeren.

Dat,

goedenavond,

oke ,daar ben ik even terug,
snap wat je bedoelt,ik heb er even iets te gemakkelijk overgedacht,maar ja iedereen is ook niet piloot.
heb toch even een vraag,had dus de favorieten van de browser ook opgeslagen,maar hoe/of met welk programma ga ik deze dan openen?
en als ik nu iets heb opgeslagen met microsoft word,is het dan ook mogelijk,om deze bv met open office te openen?

alvast bedankt,en ben toch weer iets wijzer geworden.

bvd mwrv,

De favorieten open je dus gewoon weer in je browser. plaats ze in de juiste map, start je browser en als je ze in het juiste mappie hebt gezet, zijn ze zichtbaar in het favorietenscherm van je browser.
Theoretisch kunnen best veel bestandstypes door OpenOffice worden gelezen, zo ook MicrosoftOffice bestanden. Mogelijk raak je heel bijzondere en / of gecompliceerde opmaak dan kwijt, maar een gemiddeld Wordbestandje wordt door OO gewoon geopend.

Dat

Oké,
Nou dan kom ik er wel uit,en heb ik alweer een probleempje,meld ik het wel weer.
Bedankt voor de aangedragen antwoorden,en tijd,en ik voor mij sluit dit topic dan maar af.
Bvd MWRV,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan