• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data automatisch doorkopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meaurk

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Hallo!

Op 'blad 1' heb ik een macro staan, deze macro haalt data op van een ander bestand. Deze data wordt dan geplakt in 'blad 2'. Op 'blad 2' moet dan via kolom C gesorteerd worden op de laatste (huidige) maand. Als dit gebeurd is, moeten kolommen A t/m L met de gevulde regels van de laatste maand gekopieerd worden naar 'blad 3'.

Ik heb het een en ander geprobeerd met VBA, maar ik krijg het helaas niet aan de praat.

Graag jullie hulp!
Als jullie een voorbeeld bestand nodig hebben, hoor ik het graag.

Bedankt,
Mark

Laatst bewerkt:
Zou het nu niet tijd worden voor een voorbeeldbestand?

Cobbe, met alle respect.. ik heb aangegeven dat als jullie dit nodig hebben er om gevraagd moest worden. Als niemand reageert, ga ik ervan uit dat niemand weet hoe dit op te lossen.

Bijgevoegd het voorbeeld bestand.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Alvast bedankt,
Mark

Mark,
Cobbe heeft je een voorzet gegeven, om het principe duidelijk te maken.
Maar:
Heb je gezien dat er op Blad2 een hulpkolom toegevoegd werd?
Bij een nieuw geïmporteerde lijst, zal je die hulpkolom telkens opnieuw moeten toevoegen.
Ook zal je telkens de bereiken in de code moeten aanpassen, want de nieuwe lijst zal langer zijn.
Daarom heb ik de code van Cobbe wat aangepast:
de hulpkolom wordt automatisch toegevoegd.
de bereiken zijn altijd goed.

Bekijk bijlage maandfilter.xlsm

Heren,

Helaas ben ik vergeten te vermelden dat er meerdere jaartallen in de lijst komen te staan. Ik krijg nu namelijk ook een fout als ik de macro laat draaien. Is dit op een makkelijke manier op te lossen?

Alvast bedankt!

Gebruik dan deze macro eens:
Code:
Sub cobbe()
With Sheets("Blad2")
 For Each cl In .Range("M2:M500")
  cl.FormulaR1C1 = "=MONTH(RC[-10])"
   cl.Offset(, 1).FormulaR1C1 = "=Year(RC[-11])"
 Next
   .Range("A1:M1").AutoFilter
    .Range("$A$1:L" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 1).AutoFilter Field:=13, Criteria1:=Month(Date), Field:=14, Criteria1:=Year(Date)
     .Range("$A$2:$L" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 1).SpecialCells(xlCellTypeVisible).Copy Sheets("Blad3").Range("A2")
     Sheets("Blad3").Columns("A:L").EntireColumn.AutoFit
   .Range("A1:M1").AutoFilter
End With
End Sub

Heren,

Om de een of andere reden werkt het sinds de jaarwisseling niet meer?
Iemand een idee hoe dit kan? (de laatste code van Wieter heb ik niet aangepast)

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan