data beheren op een eenvoudige manier

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0671

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Wat is nou de allergemakkelijkste manier om data en instellingen te beheren?
Nu ik een computer opnieuw moet configureren, vraag ik mij af waar de gebruiker het gemakkelijkste haar bestanden kan opslaan zodat deze samen met de andere instellingen gemakkelijk gekopieerd kan worden naar bijv. een CD-ROM.

Met andere woorden: de computer is nu niet eenduidig ingericht en ik wil niet het risico lopen bepaalde data/instellingen te verliezen. Ik wil niet teveel kopieren, maar zeker ook niet te weinig.

Instellingen?

Over welke instellingen heb je het.

Ik zet altijd , Mijn documenten en outlook archief + accounts + adres.wab op een andere schijf. Zo kan ik altijd bij mijn data.

Niet vergeten je adres.wab af en toe opnieuw te exporteren.

Eric:thumb:

P.S. heb zelfs outlook express verplaatst. Maar ben nog op zoek naar een tool om dat te automatiseren. Heb op de laptop het voor elkaar, maar je bent een uur bezig het register aan te passen.

Hoi,

Zoals ik het doe:
- op een andere dan de systeempartitie (meestal C:\) een map data aanmaken
- hieronder een map 'Mijn Documenten', of - bij meerdere gebruikers - bijv. Documenten Jan, Documenten Ans ... etc.
- de 'Officiële' map mijn documenten verplaatsen naar deze op de 'andere' partitie

Dit doe je via de verkenner, door te rechtsklikken op de map Mijn Documenten, in het snelmenu op Eigenschappen en op het tabblad 'Doel' te klikken op de knop 'Verplaatsen...'. Je bladert nu naar de betreffende - zojuist aangemaakte map en na bevestiging wordt gevraagd of je alle mappen en bestanden van de oorspronkelijke lokatie wilt verplaatsen. "Ja", uiteraard. Vanaf nu is de standaardmap 'Mijn documenten' de nieuwe lokatie. Dat geldt dus ook als je in diverse applicaties, een bestand gaat opslaan, waarin de 'standaardlokatie' de map mijn documenten is.

Dan is het verder afhankelijk van wat je wilt en aan programmatuur gebruikt.
Zelf gebruik ik onder de map 'd:\data' een extra map 'Backup' voor het outlook.pst-bestand, gebruik ik van tijd tot tijd (vooral bij wijzigingen) de optie 'MsOffice 2003 - wizzard mijn instellingen opslaan' en voor de WinXp de 'Wizzard bestanden en instellingen overzetten'.
Het geheel is nu eenvoudige te backuppen naar een CD (of DVD uiteraard).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan