data blokkade experiabox (syn flood)

Status
Niet open voor verdere reacties.

beware99

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2005
Berichten
38
Hallo,

Ik heb een probleem met Google maps en met SportsTracks.
Beide programma's werken met sattelietbeelden. Door veelvulding schuiven met de kaart en het in en uitzoomen moet veel informatie van de server gehaald worden.
Probleem is nu dat mijn experiabox na een bepaalde hoeveelheid bepaald dat het wel mooi geweest is en geen data meer doorlaat.
Ik weet zeker dat het aan de EB ligt omdat een andere PC in mijn thuisnetwerkje het na de blokkade ook niet meer doet. De blokkade gaat er na een aantal uren vanzelf weer af.

De router reageert op een bepaald moment met een blokkade omdat het wordt gezien als een attack. Dit fenomeen wordt ook wel 'syn flood' genoemd. Via internet kan ik nog geen tips vinden die mij helpen het probleem op te lossen. Ik heb contact gehad met de helpdesk van KPN maar die komen nog niet veel verder dan de router resetten.
Ik heb dit niet echt geprobeerd omdat ik daar niet in geloof.
Vooralsong kan ik dagelijks maar een minuut of 8 iets doen met Google maps of ST.

Zijn er meer mensen met deze ervaring en nog mooier, wat is de oplossing?
 
Ooit in het grijze verleden had ik met een data limiet van mijn oude provider te maken die ongeveer hetzelfde roet in het eten gooide.
Maar volgens mij hanteert tegewoordig elke provider een fair use policy.

Ik geloof er ook niet in dat dit aan de router kan liggen. Dit soort instellingen ben ik nog op geen enkele router tegengekomen.

Wel weet ik dat er programma's bestaan die op de PC draaien die een datalimiet in de gaten kunnen houden en daarna de verbinding verbreken.

Daarom: Ik heb geen idee of je zo'n programma ooit hebt geinstalleerd.
Ik kan ook even niet op de naam van zo'n programma komen.
 
Wel weet ik dat er programma's bestaan die op de PC draaien die een datalimiet in de gaten kunnen houden en daarna de verbinding verbreken.

Daarom: Ik heb geen idee of je zo'n programma ooit hebt geinstalleerd.
Ik kan ook even niet op de naam van zo'n programma komen.


Wat ik al zei; de blokkade is op netwerkniveau (dus router of provider). De andere PC's in het netwerk doen het namelijk ook niet meer.
 
Probeer hem eens via de PC te resetten in plaats van de microswitch op de experiabox zelf.
Je zou zeggen dat dit hetzelfde is, maar dat is dus niet zo.
Ik heb hier ook zo'n ding en kon 2 dagen niet meer bellen, ledje was trouwens ook spontaan uitgegaan op de Experiabox.
Helpdesk vertelde me dat er geen storing was en dat ik de bedrading na moest lopen en de box resetten.
De bedrading was een kul verhaal, omdat het internet het wel deed en dat gaat door hetzelfde draadje richting Experia Box.

Totdat ik via http://192.168.1.254 via het configuratiescherm opnieuw opstarte, toen kon ik weer bellen.

Dus probeer dit ook eens, ik heb hier ook nog een optie om naar de fabrieksinstellingen te gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan