• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data bron matches weergeven aan hand van top 10 draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

LucasvandenHater

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2020
Ik weet niet of het mogelijk is, vandaar de vraag.
Ik heb een data bron welke ik in Excel heb gezet.
Deze omgezet naar tabel met tabelnaam Tabel2 en met tabblad benaming Data Invoer 1.
Ik heb daar vervolgens een draaitabel van gemaakt met de naam Draaitabel1 en tabblad benaming Draaitabel 1a Klant (2).
Hier een top 10 van gemaakt.
Excel pakt dus de zakenpartner en telt het aantal activiteiten (klachten).

Is het mogelijk om vervolgens weer te geven welke klachten dit van de 10 zakenpartners zijn? ik wil dus eigenlijk (hopende het goed uitgelegd te hebben) de activiteiten inzien welke dit precies zijn.
Het kan dus zijn dat het om 20 klachten gaat verdeeld over de 10 zakenpartners, deze 20 wil ik compleet weergeven.

Excel dient dus te kijken naar de draaitabel en aan de hand daarvan de klachten te laten zien met alle details.
Ik heb een soort van dashboard met slicers dus hij dient mee te gaan met de filteringen.

In tabblad waar draaitabel staat wil ik dan de klachten weergeven welke uit de top x komen (in het midden staat hij ongeveer).
Dit is met de hand gedaan maar wil dit dan auto hebben.

Met vriendelijke groet,

Bijlagen

Bedoel je zoiets?

Bijlagen

@OctaFish

Hallo ,

allereerst dank voor uw reactie.
U zit wel in de buurt.
Als ik naar mijn file kijk komen Partner 12
Partner 17
Partner 18
Partner 4
naar boven omdat zij de meeste klachten hebben ingediend.
Deze zouden alleen allemaal weergegeven moeten worden in het middenstuk waar u de formules in heeft gezet. dus alle klachten van die partners welke in de top staan.

partner 12 heeft bijvoorbeeld 12 keer een klacht ingediend, partner 17 5 keer. Deze wil ik alle graag zien in het formule veld.

Laatst bewerkt:
Als je goed naar mijn voorbeeldje had gekeken, had je gezien dat ik het filter heb aangepast. Logisch dat ik dan andere resultaten krijg :). Je moet natuurlijk wel opletten :d.

Ik probeer op te letten maar ik snap echt niet wat u bedoeld;).
Ik heb niet veel kennis van Excel.
Ik zie inderdaad wat filters erop zitten maar ook een top 10.
Ik begrijp niet helemaal waarom ik andere waarde te zijn krijg in uw file als de topx

ik heb hem door!!!!! Ik denk dat ik hier wel wat mee kan en toe kan passen op de echte file. Mocht dat niet zo zijn dan bericht ik u. Hartelijk dank!

Helemaal goed. Een beetje verraderlijk dat de optie "Top 10" heet, maar dat je daar net zo goed de "Onderste 4" van kan maken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan