• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Data combineren

• Onderwerp starter Onderwerp starter MR71
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

MR71

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2024
Goedemorgen

Heb een aantal voorbeelden gekregen vanuit deze omgeving om Query te gebruiken.
Was zelf nog niet heel bekend met deze materie en heb de afgelopen tijd van alles gedaan en geprobeerd 😃 maar kom niet tot een oplossing.
Vanuit het Erp pakket heb ik data kunnen halen waarvan ik denk dat dit bruikbaar is voor een Excel query.

Wij ontvangen een Forecast van de klant.
Hieruit moeten wij bepalen wat de volumes worden voor de toeleveranciers per week.
Onze stuklijsten kunnen bestaan uit meerdere niveaus. A en/ of B en/ of C.
Hieruit moeten we de artikelen filteren die nodig zijn voor productie in combinatie met de forecast.

Aangezien de stuklijsten meerdere lagen zijn er ook meerdere Excel bestanden.
  • Hoofdstuklijst (A) N881 bestaat uit artikelen en een substuklijst N058.
  • Substuklijst (B) N058 bestaat uit artikelen en een substuklijst N060
  • Substuklijst (C) N060 bestaat vervolgens weer uit een artikel.
Om de data te beperken heb ik Hoofstuklijst N881 en VE0351 toegevoegd. Deze laatste heeft maar 2 niveaus.

Hoe kan ik dit in een Excel gieten zodat alles overzichtelijk is per artikel per week?

Mvg Marcel

Bijlagen

Voor jou is natuurlijk alles duidelijk.
Ik kom er in ieder geval niet uit wijs van wat je nu eigenlijk allemaal benoemd zoals:
Aangezien de stuklijsten meerdere lagen zijn er ook meerdere Excel bestanden.
  • Hoofdstuklijst (A) N881 bestaat uit artikelen en een substuklijst N058.
  • Substuklijst (B) N058 bestaat uit artikelen en een substuklijst N060
  • Substuklijst (C) N060 bestaat vervolgens weer uit een artikel.
Om de data te beperken heb ik Hoofstuklijst N881 en VE0351 toegevoegd. Deze laatste heeft maar 2 niveaus.
Waar heeft dit allemaal betrekking op? Oftewel wat is wat en op welke bijlage(n) is het bovenstaande allemaal van toepassing?

Dat is inderdaad bekende materie :)

Heb gedacht om de data op te knippen in drie stukken. GRS-1, GRS-2 en GRS-3.
1- Hoofdstuklijst zoeken (forecast) en bijhorende artikelen. Daarna zoeken in 2 naar substuklijst en vervolgens in 3 mocht daar nog data zijn vanuit 2. uit alle drie artikelen filteren met leverancier.

Ook nog een optie om alles uit de totaallijst te halen wellicht.

Zie net je reactie op een vorige post. Was beter geweest om die aan te vullen indd.

Bijlagen

Dat is inderdaad bekende materie
Maar voor de meeste helpers niet.
Je hebt nu een bijlage toegevoegd waar GRS-1, GRS-2 en GRS-3 zijn samengevoegd tot een sheet.
En nu????
Geef eens aan wat aan elkaar dient te worden geknoopt enz. enz.
Was zelf nog niet heel bekend met deze materie en heb de afgelopen tijd van alles gedaan en geprobeerd maar kom niet tot een oplossing.
Wat heb je al geprobeerd????
Waar zit de logica in je vorige bestanden???
1- Hoofdstuklijst zoeken (forecast) en bijhorende artikelen. Daarna zoeken in 2 naar substuklijst en vervolgens in 3 mocht daar nog data zijn vanuit 2. uit alle drie artikelen filteren met leverancier.
Abacadabra!!!
Ook nog een optie om alles uit de totaallijst te halen wellicht.
???????

Zo, voor nu gooi ik de handdoek ff in de ring.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan