data conectie fout ? Notice: Use of undefined constant

Status
Niet open voor verdere reacties.

djwouter

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2008
ik moet een site bouwen maar nu heb ik een vreemde fout in mijn login systeem hij werkt wel maar deze foutmelding blijft er boven staan. wat doe ik fout heb het al door babbelfish een gehaalt maar dan snap ik het nog niet helemaal wie weet hoe ik dit op kan lossen ??

Notice: Use of undefined constant localhost - assumed 'localhost' in D:\website\UsbWebserver\Root\dol\admin\login\Login\include\database.php on line 24

Notice: Use of undefined constant root - assumed 'root' in D:\website\UsbWebserver\Root\dol\admin\login\Login\include\database.php on line 24

Notice: Use of undefined constant usbw - assumed 'usbw' in D:\website\UsbWebserver\Root\dol\admin\login\Login\include\database.php on line 24

Notice: Use of undefined constant dolrosmalen_data1 - assumed 'dolrosmalen_data1' in D:\website\UsbWebserver\Root\dol\admin\login\Login\include\database.php on line 25

De foutmelding houdt in dat je constanten gebruikt zonder dat je ze ergens aangemaakt hebt.

Wat staat er voor code op de regels 23, 24, 25 en 26?

dit staat er kan dat goed zijn ?
/* Make connection to database */
$this->connection = mysql_connect(localhost,root, usbw) or die(mysql_error());
mysql_select_db(dolrosmalen_data1, $this->connection) or die(mysql_error());

Je vergeet single quotes.

mysql_connect('localhost', 'root', '');
mysql_select_db('database');

Je zult er quotes om moeten zetten, dan weet PHP dat het een string betreft.
Zonder quotes is het een constante en die moet je eerst aan hebben gemaakt :)

Dit moet er staan:
PHP:
/* Make connection to database */
$this->connection = mysql_connect('localhost','root', 'usbw') or die(mysql_error());
mysql_select_db('dolrosmalen_data1', $this->connection) or die(mysql_error());

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan