• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data copiëren naar een andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennyO

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2011
Hallo,

Ik ben (nog) niet zo handig met VBA. Ik zoek een klein macro-tje dat het volgende doet :

Op sheet 1 (zie bijlage) is een txt dump van een database. Hierop staan tekeningnummers met bijbehorende gegevens. De bedoeling is dat deze vertaald wordt naar een layout van een klant, zoals op sheet 2.

Op sheet 1 kolom A staan levels aangegeven. Indien in sheet 1 een rij begint met een level 0 en de volgende rij ook, dan moet van de eerste rij de Name onder kolom A (Part/Assembly) van sheet 2 komen, de Description onder kolom B (Title), de Name nog een keer onder kolom D (Line-Assembly) en de Description nog een keer onder kolom E (Title),

Indien een rij in sheet 1 begint met een level groter is dan 0, dan moet de Name onder kolom A (Part/Assembly) van sheet 2 komen, de Description onder kolom B (Title) en van de eerstvolgende level 0 van de voorgaande rijen, de Name onder kolom D (Sub-Assembly) en de Description onder kolom E (Title),

In sheet 2 heb ik het voor een paar rijen handmatig gedaan.

Alvast bedankt !

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan