• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data door laten tellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijdij

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2014
Hallo,

Ik wil in excel graag een datum door laten tellen van woensdag tot woensdag, ik vaar namelijk en werk van woensdag tot woensdag. Nu wil ik een jaar overzicht maken voor het hele jaar 2016. Waar eventueel een schrikkel jaren automatisch meegenomen worden. het moet er ongeveer zo uitzien.

06-01-2016 --- 13-01-2016
13-01-2016 --- 20-01-2016
20-01-2016 --- 27-01-2016
enzovoort.

Nu vraag is dus een formule die in kolom A alle datums automatisch door telt en dat ik niet in elk vakje +7 moet invullen, ik begrijp dat ik die zelfde formule in kolom B weer kan gebruiken. Hoop dat iemand mij kan helpen.

mvgr Marco

Het kan ook zonder formules: als je in elke kolom de eerste 2 datums invult en dan die 4 vakjes selecteert, kun je het blokje rechtsonder naar beneden doortrekken en dan vult Excel zelf de reeks aan.

Het kan ook zonder formules: als je in elke kolom de eerste 2 datums invult en dan die 4 vakjes selecteert, kun je het blokje rechtsonder naar beneden doortrekken en dan vult Excel zelf de reeks aan.

Zou niet weten wat je bedoelt, sorry

Gewoon een eeuwig durende kalender maken. Vul in B1 het jaar in en in D1 de dag. Maandag is 1, dinsdag is 2, etc.

Bijlagen

Zou niet weten wat je bedoelt, sorry

Héél simpel (als je het weet... ;))
Zet in cel A1: 06-01-2016
Zet in cel B1: 13-01-2016
Zet in cel A2: 13-01-2016
Zet in cel B2: 20-01-2016

Selecteer nu deze 4 cellen. In cel B2 zie je dan rechts onderin een vierkantje verschijnen. Dit is de zogenaamde "vulgreep". Klik die aan met de muis en hou 'm ingedrukt. Trek nu je muis naar onderen net zolang als je datums wilt hebben.

Het ziet er zó uit:
Datum doortrekken.png

Dat rood heb ik er ingetekend met paint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan