• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data doortellen en dagenverschil berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janet74

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Beste experts van excel,

Ik ben absoluut geen expert, maar ik wil het mezelf en mijn collega's gemakkelijker maken. Ik heb geen idee of dit mogelijk is, maar zouden jullie mij met het volgende kunnen helpen? Ik wil graag een proces in kaart brengen middels een excel bestand. Binnen het proces vinden een aantal fases plaats, waarvan een duur is afgesproken. Ik wil graag dat data wordt doorberekend, automatisch worden doorgevoerd en worden geteld. Zie mijn bijlage. Alvast ontzettend bedankt.

Gr. Janet

Bijlagen

Aan de hand van de opmerkingen in het bestand heb ik wat formules geplaatst.

De groene cellen moeten worden ingevuld.
De rode cellen bevatten formules.

Als er vragen zijn of ik ben iets vergeten dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ik tracht mee te denken , net zoals Roncancio = is het de aantal werkdagendat je wil bekomen ?
B4 moet C4 zijn in de formule ! in kolom E

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Aan de hand van de opmerkingen in het bestand heb ik wat formules geplaatst.

De groene cellen moeten worden ingevuld.
De rode cellen bevatten formules.

Als er vragen zijn of ik ben iets vergeten dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik denk dat Janet een oplossing zoekt met 10 werkdagen en geen kalenderdagen. Met doelzoeken is dat wel mogelijk maar om dat in een formule verwerken gaat mijn capaciteit te boven.:confused:

Ik denk dat Janet een oplossing zoekt met 10 werkdagen en geen kalenderdagen. Met doelzoeken is dat wel mogelijk maar om dat in een formule verwerken gaat mijn capaciteit te boven.:confused:

Daar zou je best wel gelijk in kunnen hebben.
Ik wat even de reactie van Janet af.
Bedankt voor de correctie.:thumb:

@Trucker10
Zou best kunnen dat ik hierin een fout heb begaan.
Bedankt voor de kritische blik.:thumb:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Janet,

Heb het zo aangepast dat er werkdagen bij de startdatum worden opgeteld en geen kalenderdagen. Verder neem ik aan dat de startdatum van de volgende fase de werkelijke einddatum moet zijn van de vorige en niet de gewenste einddatum.

Janet,

Heb het zo aangepast dat er werkdagen bij de startdatum worden opgeteld en geen kalenderdagen. Verder neem ik aan dat de startdatum van de volgende fase de werkelijke einddatum moet zijn van de vorige en niet de gewenste einddatum.

Tjee wat een reacties! Dank voor jullie inzet. Ik bedoel inderdaad de werkdagen en geen kalenderdagen, want dan klopt de berekening niet. De startdatum van de fase moet de werkelijke einddatum van de vorige fase zijn.
Maar bij dit bestand zijn er nog een aantal velden die #NAAM? aangeven. Is dit nog aan te passen?
Dit bestand komt erg in de richting wat ik het bedoel.

Laatst bewerkt:
Janet,

Welke cellen geven #naam? Dit kan zijn omdat de excel-versie die je gebruikt deze functie niet kent? Waarschijnlijk is dat de kolom, die het verschil uitrekent.

misschien dat je hiermee het probleem oplost.

HTML:
Functie NETTO.WERKDAGEN beschikbaar maken:
Als deze functie niet beschikbaar is en de foutwaarde #NAAM? als resultaat geeft, moet u de invoegtoepassing Analysis ToolPak installeren en laden.
Werkwijze:
Klik op Invoegtoepassingen in het menu Extra. Schakel in de lijst Beschikbare invoegtoepassingen het selectievakje Analysis ToolPak in en klik op OK.

Laatst bewerkt:
netto werkdagen pas beschikbaar vanaf excel 2007

klik hier

in #11 geeft aan dat netto werkdagen pas beschikbaar is vanaf excel 2007 en niet voor eerdere versies. Had zelf ook deze foutmelding.

met welke versie van excel werk je?

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Laatst bewerkt:
Janet,

Welke cellen geven #naam? Dit kan zijn omdat de excel-versie die je gebruikt deze functie niet kent? Waarschijnlijk is dat de kolom, die het verschil uitrekent.

Jelte,

Het gaat om de cellen C3 en C8 en E3 en E8. Ik gebruik versie 2003.
Kun je me helpen?

Janet

Beste Oledere,

klik hier

in #11 geeft aan dat netto werkdagen pas beschikbaar is vanaf excel 2007 en niet voor eerdere versies. Had zelf ook deze foutmelding.

met welke versie van excel werk je?

Oeldere

Ik werk al jaren met netto.werkdagen. Dit kan geactiveerd worden middels invoegtoepassingen.:)

Janet,

misschien dat je hiermee het probleem oplost.

HTML:
Functie NETTO.WERKDAGEN beschikbaar maken:
Als deze functie niet beschikbaar is en de foutwaarde #NAAM? als resultaat geeft, moet u de invoegtoepassing Analysis ToolPak installeren en laden.
Werkwijze:
Klik op Invoegtoepassingen in het menu Extra. Schakel in de lijst Beschikbare invoegtoepassingen het selectievakje Analysis ToolPak in en klik op OK.

Ik heb in eerste instantie het selectievakje Analysis ToolPak aangevinkt, maar probleem bleef bestaan. Met de invoegtoepassing Analysis ToolPak - VBA waren ze verdwenen.

Dank je!

Beste Oledere,
Ik werk al jaren met netto.werkdagen. Dit kan geactiveerd worden middels invoegtoepassingen.:)

ik heb analys toolpack (zonder de VBA) geinstalleerd en nu werkt ie.

breuk 132 & gelens
bedankt voor de tip :thumb:

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Laatst bewerkt:
Beste meedenkers,

Ik ben bijna waar ik wil zijn met mijn management-tooltje. Hahaha, kan ik morgen flink ogen uitsteken. Als ik nu aan de slag ga met deze tabel en ik haal alle werkelijke einddata weg, dan krijg ik 0-1-1900 als datum te zien. Ik zou het liefst niets in deze cel willen zien zolang ik nog niets heb ingevoerd. Zie bijlage
Is dat ook mogelijk? En hoe doe ik dat dan?

Grt,
Janet

Bijlagen

Ook mijn voorstel gepost.
Op blad3 staan de vrije dagen

Cobbe

in b3 staat de formule =d3

deze formule aangepast zie gele cellen in bijlage.

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Oeldere

Bijlagen

Mooier zou het zijn als je deze formule gebruikt bij de start van de overige fases.

Code:
=als(D3<>=;C3;D3)

Zo zie je in ieder geval wat volgens planning de startdatum moet zijn.

Laatst bewerkt:
Mooier zou het zijn als je deze formule gebruikt bij de start van de overige fases.

Code:
=als(D3<>=;C3;D3)

Zo zie je in ieder geval wat volgens planning de startdatum moet zijn.

Beste Jelte,

Ik had niet eerder tijd de formule in te passen, maar als ik deze inpas dan geeft hij een foutmelding aan. Cel c3 geeft dan #waarde! aan.

Groet,

Janet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan