Data DVD Branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjViper

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hoi..

Wat is de beste manier om een Data DVD te branden in Nero 6.0

Ik heb wel bestanden met een langere bestandsnaam dan 8 tekens. Dus dat moet ook goed komen...

Groetjes, Anne

Het beste is DVD's helemaal niet voor data opslag te gebruiken... zeker niet als het om backup's gaat.
Dan liever gewoon een paar CD's gebruiken. Daarop is je data stukken veiliger.
N.b. DVD's kun je natuurlijk gebruiken om zelf DVD's mee te branden (.vob files dus.., een mpeg file op een DVD is ook maar gewoon data), de meegebrande fout correctie zorgt er voor dat de DVD ook met een klein krasje nog goed te lezen is, bij data lukt dat vaak ook als het maar een klein krasje is niet meer.

Branden

Hoi...

4.7 gb aan data branden op cd lijkt mij niet een oplossing, denk dat ik dan maar de standaard instellingen gebruik voor het branden.

Groetjes, Anne

Ga gerust je gang, kijk allen niet vreemd op als je na 2 weken de DVD al niet meer kunt lezen...
Kijk maar in de vak bladen, uit alle testen blijkt dat DVD's gewoon niet echt goed geschikt zijn voor data.
Nb. Het ene merk scort hier wel beter dan het andere.
Vergeet in ieder geval niet de verificatie aan te zetten om Nero tye laten controleren of hij elk bitje nog weer kan inlezen.

Heb je precies 4,7 GB aan data?
6 CD à 800 Mb branden duurd helemaal niet zo veel langer dan 1 DVD met 4,7 Gb hoor en is echt stukken veiliger.

Yep

Hoi..

Oke das waar dat het niet zo lang duurt, maar ja, als je bestanden hebt die 800 mb groot zijn kun je ze moeilijk op een cd kwijt...

Groetjes, Anne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan