Data Execution Prevention

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daffypeet

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Berichten
26
Hallo,
Ik heb een probleempje...
Als ik met Pinnacla studio 9.3 een AVI filmpje heb gemaakt en wil afspelen, blokkeert windows dit met Data Execution Prevention.
Ik moet dan via Ctrl alt del de map waarin deze avi bestandjes staan afsluiten en meestal daarna het bureaublad opnieuw instellen...
Je kunt DEP voor alle programma's inschakelen en uitzonderingen hierop aangeven... Echter wil ik dit helemaal niet voor alle programma's en bovendien pakt DEP geen AVI bestanden als uitzondering. De bestanden openen met een andere media speler kan niet want voor ik iets kan aanklikken heeft windows het weer geblokkeerd...
Hulp ??
greetz Daffypeet
 
Hallo,
Ik heb een probleempje...
Als ik met Pinnacla studio 9.3 een AVI filmpje heb gemaakt en wil afspelen, blokkeert windows dit met Data Execution Prevention.
Ik moet dan via Ctrl alt del de map waarin deze avi bestandjes staan afsluiten en meestal daarna het bureaublad opnieuw instellen...
Je kunt DEP voor alle programma's inschakelen en uitzonderingen hierop aangeven... Echter wil ik dit helemaal niet voor alle programma's en bovendien pakt DEP geen AVI bestanden als uitzondering. De bestanden openen met een andere media speler kan niet want voor ik iets kan aanklikken heeft windows het weer geblokkeerd...
Hulp ??
greetz Daffypeet

Hoi Daffypeet,

De DEP feature kun je uitschakelen via de boot.ini. Dit doe je als volgt:

Start – Run – notepad.exe C:\boot.ini

Het enige wat je aan hoeft te passen is het volgende: /noexecute=optin naar /noexecute=AlwaysOff.

NB. Weer zorgvuldig in het veranderen van de boot.ini. Ga niet dingen veranderen als het nodig is.

gr Jos
 
Hoi Daffypeet,

De DEP feature kun je uitschakelen via de boot.ini. Dit doe je als volgt:

Start – Run – notepad.exe C:\boot.ini

Het enige wat je aan hoeft te passen is het volgende: /noexecute=optin naar /noexecute=AlwaysOff.

NB. Weer zorgvuldig in het veranderen van de boot.ini. Ga niet dingen veranderen als het nodig is.

gr Jos

Hoi Jos,
Ik heb het geprobeerd,
krijg een kladblokbestand met de volgende tekst:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptOut

Nou heb ik dit laatste gewijzigd...
Vervolgens wordt gevraagd om de wijziging op te slaan ja/nee.
Bij beantwoording met ja
krijg ik eerst :
Kan het bestand C:\boot.ini niet maken.
Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn ingevoerd.

Vervolgens klik ik op ok
Dan vraagt de comp waar hij dit bestand genaamd boot.text moet opslaan... (Sys.C: en vervolegns de mappen die daar in staan...)

Trouwens DEP blokkeert nu zelfs de map onlangs geopend als ik die open...
Is dit DEP iets van de laatset tijd ? Heb hier nooit problemen mee gehad...
Greetz Daffypeet
 
Hoi Jos,
Ik heb het geprobeerd,
krijg een kladblokbestand met de volgende tekst:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptOut

Nou heb ik dit laatste gewijzigd...
Vervolgens wordt gevraagd om de wijziging op te slaan ja/nee.
Bij beantwoording met ja
krijg ik eerst :
Kan het bestand C:\boot.ini niet maken.
Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn ingevoerd.

Vervolgens klik ik op ok
Dan vraagt de comp waar hij dit bestand genaamd boot.text moet opslaan... (Sys.C: en vervolegns de mappen die daar in staan...)

Trouwens DEP blokkeert nu zelfs de map onlangs geopend als ik die open...
Is dit DEP iets van de laatset tijd ? Heb hier nooit problemen mee gehad...
Greetz Daffypeet

Daffypeet,

Ik moet je zeggen dat ik geïnteresseerd ben in computers, maar dat het mijn werk niet is... Ik heb geen idee of DEP iets van de laatste tijd is! Ik heb ook geen idee wat de problemen veroorzaakt. Bij mij is DEP gewoon geactief en ik heb totaal geen problemen. Misschien zijn er andere members die het weten.

(Heb je al gescand op virus, mallware etc??)

Wat je kan doen: Ga naar "Configuratiescherm", vervolgens "Systeem", vervolgens tabblad "Geavanceerd",
vervolgens "Opstart en herstelinstellingen". Klik dan vervolgens op "Bewerken". Daar kun je de boot.ini ook aanpassen.
 
Bedankt! het veranderen is gelukt... en het lijkt te werken...:thumb:
Hopelijk niet wordt vervolgd...
Greetz daffypeet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan