Data extern veilig stellen via NAS ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wmuller

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2006
NAS SERVER ?

Waar ik naar zoek is het volgende:

1 Dubbele NAS schijf (minimaal 1 TB per schijf) in huis (A) waarop alle data staat. Op de PC en Laptoppen in huis staat alleen tijdelijke kopie van mappen of bestanden, bewaren doe je alles op een centrale schijf ergens in huis.

2 Dagelijks automatisch BU maken van alle data van de ene schijf naar de andere, daarom een dubbele schijf.

3 Daarnaast een zelfde dubbele NAS schijf op een ander adres (B) waarop ook dagelijks via Internet een BU van de schijf bij mij thuis (A) naartoe wordt gesynchroniseerd.

4 Je hebt dan tenminste 2 NAS dozen nodig en 4 1 TB schijven.

5 Vragen:
A Wat heb je nog meer nodig ?
B Kan dat allemaal via de bestaande router ? (KPN Experiabox ST780)
C Wat is er op het andere adres aan spullen nodig ?
D Kan een systeem dan ook anders om werken (dus BU maken van data van adres B op de NAS box op adres A ?
E Beide schijven moeten zodanig beveiligd zijn zodat A en B geen toegang tot elkaars schijven hebben.
F Er moet wel op de schijven een voor beide toegankelijk deel zijn voor uitwisselen van bestanden. Kan dat ?

grt,
wmuller

Ik gebruik zelf deze http://www.qnap.com/nl/pro_detail_feature.asp?p_id=147
Volgens mij voldoet deze aan al jouw wensen.
Je zal wel het een en ander in het Netwerk zelf moeten configureren om aan de wensen te voldoen.

Bij de vragen vraag B. Natuurlijk kan dit op de 780 als je nog poorten vrij hebt. Anders zal je een hub moeten aanschaffen. Een mogelijk min punt is dat alle huidige NAS servers een Gigabit netwerk hebben en ik geloof de 780 niet. Hier verspeel je dus wel wat snelheid.

Als je de gratis versie van SyncBack gebruikt zijn alle mogelijke Backups en / of Syncronisaties mogelijk

Laatst bewerkt:
voor vraag 2 zou ik de schijven in raid 1 zetten. dan worden alle bestanden gelijk naar beide schijven gekopieerd. Valt er 1 schijf uit dan neemt automatisch de andere het over.

Verkijk je trouwens niet op het gigabit netwerk. er zijn storage devices in omlooop(ik heb zo een) die gigabit onboard hebben, maar waarvan de processor te zwak is om ook daadwerkelijk gigabit te halen.

NAS server ?

Allen,

Dank voor de reacties.
Ik begrijp dat mijn huidige router het wel aan kan maar alleen wat slomer is.

Dat Raid 1 zegt mij nog niets maar dat zullen we uitzoeken.
SyncBack gebruik ik nu ook voor een buitenboordschijf en dat programma bevalt goed.

Nogmaals dank, we gaan er mee verder.

grt,
wmuller

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan