data externe hd "verdwenen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchDisturbed

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
hallo!
ik heb zojuist mijn externe hd aan een andere laptop aan willen sluiten. Deze had ik net opnieuw geinstalleerd en was dus klaar om mijn data over te gaan halen, maar er was iets misgegaan dus het ding liep vast. Dus uitgezet en bij de herstart gaf ie opeens aan dat het os er niet meer op stond. Ik heb toen de keuze gemaakt windows te herinstalleren.
Al die tijd heeft mijn externe hd aangekoppeld gestaan, stom bleek achteraf want zodra m aanklik wordt er aangegeven dat ik m moet formatteren.
Dit is niet het geval! er staat nog heel wat belangrijke data op.....
is er een mogelijkheid waarmee ik dit weer terug kan krijgen????
thnx!

Je zou externe schijf op een anderen pc uitproberen, als de schijf daar niet doet, dan ben je alles kwijt.

Er zijn een heleboel recoveryprogramma's te koop en je kunt je schijf ook naar de pc-boer brengen, die heeft er meestal de goede (lees: dure) software wel voor om te proberen je data tevoorschijn te toveren. Zolang je data niet overschreven zijn lijkt me de kans op succes vrij groot.
Er zijn ook freeware programma's die zeggen dit te kunnen doen. Verwacht er niet te veel van, maar 't valt altijd eerst te proberen, zoals bv. deze:

http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/welcome.htm

Laatst bewerkt:
Ik zelf heb ook een externe schijf, die heeft een backcup van ghost 9, gelukkig nooit problemen mee gehad.

maar als ik toch naar die problemen kijk, moet er ergens een melding over het hooft gezien hebben.

Laatst bewerkt:
heb m nu op 2 laptops getest.
na de herinstal kwam ik er nl achter dat ie geformatteerd moest gaan worden, dus dacht toen van zal wel aan het ding liggen (nogal gammele laptop vna iemand anders) dus plug m wel weer in de mijne dan komt het wel goed. niet dus...
ik weet iig zeker dat er geen melding is geweest. kan dit ook gebeuren doordat het ding niet "veilig verwijderd is" omdat ik nogal geforceerd die laptop af heb moeten sluiten?
ik snap geen **** van dat recovery programma. hij kan geen logical drives vinden ofzo. kan dat komen doordat ik vista heb?
is er niet op een of andere manier een mogelijkheid om vista te dwingen deze partitie als ntfs geformatteerd te zien? neem aan dat er dan wel wat naar boven moet komen. dat alleen de partitietabel (ofzo...) beschadigd is???
thnx iig!

Laatst bewerkt:
okay maar er staat dus nog wel alle data op ?? als je CMD bij uitvoeren doet dan je Letter van je drive E: of iets dergelijks en dan dir

dan vindt hij nog wel alles wat erop staat?

Het zou niet aan jouwn vista moeten liggen met dat recovery programma als het programma vista ondersteund zou hij het moeten doen. !

ik krijg dan de melding dat er geen herkenbaar bestandssysteem is.
ik moet de schijf controleren op fouten, maar dit kan niet vanwege datzelfde probleem.
voor zover ik weet staat mijn data er nog op. ik heb die andere laptop niet laten formatteren, alleen opnieuw installeren, maar tijdens het geklooi hiermee is ie beschadigd geraakt denk/hoop ik....

Nou ik weet in ieder geval nu zeker dat de data erop staat. Heb GetDataBack gebruikt en die vind alles terug. Nu wil ik die bestanden gaan saven/herstellen maar nu kan dat pas zodra ik betaald heb... Weet iemand misschien een andere manier/tool die ik kan gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan