(alle data in de voorbeelden zijn fictief) Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom. Ik wil graag uit een lange reeks > 55000 namen van personen en daarbij horende data fileteren wie (gedurende een pariode van één jaar) op één datum iets heeft aangeschaft. Voorbeeld: persoon Ander staat tweemaal in de lijst met 2 identieke data van 25-11-2019. Die moet ik dus uitgefilterd hebben en tellen als één. Van der Al heeft meerdere aankopen gedaan (die soms ook dezelfde datum bevatten). Dit telt dus mee. Uiteindelijk wil ik een lijst hebben met personen die dus op één datum gedurende één jaar een aankoop hebben gedaan. Dan maakt het dus niet uit of die persoon 4 aankopen heeft gedaan op één dag of één aankoop. Dat telt als 1 record die ik straks ga optellen.
Hoe kan ik tegen Excel zeggen: kijk in de linkerkolom, bij dezelfde namen kijk je vervolgens in de rechter kolom. Als daar bij dezelfde namen verschillende data staan, doe dan niets. Maar als daar gelijke data staan, geef als resultaat 1
Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast dank,
Reza
Hoe kan ik tegen Excel zeggen: kijk in de linkerkolom, bij dezelfde namen kijk je vervolgens in de rechter kolom. Als daar bij dezelfde namen verschillende data staan, doe dan niets. Maar als daar gelijke data staan, geef als resultaat 1
Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast dank,
Reza