• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data filteren en rapporteren op een andere tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geweldig777

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Dag allemaal,

Ik probeer al enige tijd een formule te verzinnen om (zie bijlage voor voorbeeldbestand) data vanuit het ene tabblad te filteren en weer te geven in een rapportage tabblad. Ik heb met nesten een aantal formules verzonnen welke niet werkten: vert.zoeken/ sommen.als enz.

Het moeilijke vind ik, is dat de code waarop gerapporteerd moet worden per week (deze geef je op in tab rapportage) in de kolom code op tabblad bron meerdere keren voorkomt (zie tab Bron).

Ik heb het vermoeden dat het niet kan, maar misschien dat iemand hier toch een geniale ingeving heeft. Als het niet doormiddel van een formule kan los ik het op doormiddel van het toevoegen van een extra tussenstap, maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit.

Alvast bedankt.Bekijk bijlage Test.xlsx

Hoi WHER,

Bedankt voor je reactie. Als ik in het bestand dubbelklik in de cellen met de formule die jij hebt toegevoegd, krijg ik de melding #WAARDE! te zien. Hoe kan ik dit voorkomen?
Hoor graag van je.

Dit is in ieder geval wel het idee. Bedankt voor het idee. Heb zelf nooit gebruik gemaakt van de INDEX formule.

Inderdaad, het is een matrxformule (ctrl+shift+enter), vergeten te vermelden.
"Index" is een van de basisfunctie's, daar moet je jezelf zeker vertrouwd mee maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan