• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data filteren met VBA en in ander tabblad weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornevanderpol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2011
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het maken van een exceldocument, zodat ik gemeten gegevens makkelijk kan verwerken en hier grafieken van kan maken. Even kort een uitleg over wat het is.

Sheet 1 is een invulformulier, hierop vul ik gegevens in die ik nodig heb. Vervolgens klik ik op verwerken en wordt met VBA op sheet 2 alle gegevens verwerkt.
Nou wil ik graag op sheet 3 bovenaan een aantal selectiecriteria maken te noemen:

Datum (vanaf / tot) om een interval te maken welke bij de filter meegenomen moeten worden. In twee andere kolommen heb ik nog categoriën staan waar ik ook op wil selecteren om zo de juiste gegevens over te houden om goede grafieken mee te maken.

Ik wil dus filteren op drie categoriën (kolom 1, 3 en 4 van sheet 2) en de resultaten in sheet 3 weergeven. Graag hoor ik van iemand of dit mogelijk is, ik kan me namelijk niet een andere manier bedenken om het te doen en als ik de gewone filter gebruik, dan blijft hij onderaan na filtering de verborgen rijen in de totalen en gemiddeldes meetellen.

Als ik een beetje uitleg bij de VBA codes krijg, dan kom ik er daarna waarschijnlijk zelf al wel uit. Ik heb al op dit forum zitten zoeken, maar de codes zeggen me te weinig om de antwoorden die al gegeven zijn me nog te weinig zeggen om ze voor mezelf goed aan te passen.

Alvast bedankt

Cornevanderpol, welkom op dit forum.

Heb je wel 'ns gehoord van het Advanced Filter (uitgebreid filter). Dit is een hele krachtige funcionaliteit van Excel waar je verder niet voor hoeft te programmeren. Zoek 'm 'ns op in de Help van Excel (F1).
Om bij een gefilterde tabel alléén uitkomsten te zien die worden gemaakt over de zichtbare cellen, moet je de functie SUBTOTAL (subtotaal) gebruiken. Kijk óók hiervoor even in de Help van Excel wat de correcte parameters zijn voor 'optellen, gemiddelde, enz'.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan