In de sheet samenvatting.xls heb ik een samenvatting van gegevens uit data.xls.
In de sheet is nu een overzicht gemaakt (werkblad "LocatieX" van alle ingevoerde data (uit data.xls). Dit overzicht wil ik verdelen per locatie: voor elke locatie een apart werkblad én één gecombineerd werkblad (werkbladen zijn al aangemaakt in samenvatting.xls).
Locatie is kolom B in data.xls|Antwoorden.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om op basis van "locatie" de overige data te filteren.
In principe worden de gegevens in de rijen 2 t/m 8 uit data.xls gehaald.
In de formule
=AANTAL.ALS('H:\Analyse\[data.xls]Antwoorden'!$G:$G;1)
zal zoiets moeten worden
=ALS('H:\Analyse\[data.xls]Antwoorden'!$C:$C=1;AANTAL.ALS('H:\Analyse\[data.xls]Antwoorden'!$G:$G;1)
Maar deze formule geeft altijd 0.
Het zou al fijn zijn als ik/iemand dit op zou kunnen lossen.
Als die oplossing nog relatief simpel is, dan hier een volgende uitdaging:
Is het mogelijk om in de werkbladen een pulldownmenu te maken (in cel A1) die de gegevens nog op functie aanpast?
Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor probleem 1. Het tweede is volgens mij ingewikkelder, en is ook minder belangrijk. Of het moet op een andere simpele manier op te lossen zijn.
In de sheet is nu een overzicht gemaakt (werkblad "LocatieX" van alle ingevoerde data (uit data.xls). Dit overzicht wil ik verdelen per locatie: voor elke locatie een apart werkblad én één gecombineerd werkblad (werkbladen zijn al aangemaakt in samenvatting.xls).
Locatie is kolom B in data.xls|Antwoorden.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om op basis van "locatie" de overige data te filteren.
In principe worden de gegevens in de rijen 2 t/m 8 uit data.xls gehaald.
In de formule
=AANTAL.ALS('H:\Analyse\[data.xls]Antwoorden'!$G:$G;1)
zal zoiets moeten worden
=ALS('H:\Analyse\[data.xls]Antwoorden'!$C:$C=1;AANTAL.ALS('H:\Analyse\[data.xls]Antwoorden'!$G:$G;1)

Maar deze formule geeft altijd 0.
Het zou al fijn zijn als ik/iemand dit op zou kunnen lossen.
Als die oplossing nog relatief simpel is, dan hier een volgende uitdaging:
Is het mogelijk om in de werkbladen een pulldownmenu te maken (in cel A1) die de gegevens nog op functie aanpast?
Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor probleem 1. Het tweede is volgens mij ingewikkelder, en is ook minder belangrijk. Of het moet op een andere simpele manier op te lossen zijn.