Data importeren in excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smietje

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2016
Hallo,

Ik heb een financiële administratie opgezet voor eigen gebruik. (gegevens zijn fictief) en nu is het de bedoeling dat wanneer ik de gegevens van mijn bank download en converteer naar een excel bestand deze dan dmv een druk op de knop naar mijn overzicht. Op de tabblad uitgave was ik al begonnen met een Button maar realiseerde me dat ik toch duidelijk te weinig kennis heb van VBA om dit goed te realiseren! Wat ik belangijk vind is dat elke keer wanneer je een nieuwe import doet dat de gegevens aanvullen en niet vervangen. Het data bestand en overzicht zullen zich in dezelfde directory bevinden.

Kan iemand mij helpen met een juiste code?

alvast bedankt

Björn

Bijlagen

Begin eens met het verwijderen van al die overtollige lege rijen; nu kun kun je met een actie de laatste cel uitlezen in een blok (LastRow = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row) maar dat levert bij jou altijd 1500 op omdat je van alles en nog wat in die kolommen hebt staan aan opmaak etc. Je vind dus nooit de eerste échte lege cel.

Dank voor je reactie,

echter deze opmaak heb ik nodig voor de rest van het document (welke ik niet mee kan meesturen ivm 100kb limiet)
Ik ben ook opzoek naar de gehele importcode...

Een tabel moet je niet groter maken dan de rijen die je gebruikt anders loop je tegen het probleem aan als door @OctaFish aangegeven is. Dit is wel te omzeilen maar niet nodig. Als je nieuwe regels aan een tabel toevoegt dan worden automatisch de opmaak, formules, etc meegenomen.

Wat je verder wilt kan ik uit de voorbeelden niet opmaken. Het lijkt een soort gedigitaliseerde printscreen. Maak een download van de bankgegevens dan krijg je een 'flatfile' waar veel meer mee mogelijk is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan