Data in access maar ook in MySql (website)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdkooij

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Berichten
52
Wie o wie kan me helpen met het volgende:

Op mijn werk maken we gebruik van een Access applicatie (frontend) waarbij de data backend ook in een Access DB wordt opgeslagen.

Nu wil men dat deze data ook voor externen zichtbaar wordt en dus dacht ik er aan om dit op een website te publiceren bij een host die los van de werkgever staat (het is namelijk niet mogelijk om de bedrijfsnaam.nl te gebruiken hiervoor).

Nu zou ik graag willen dat de data die in de Access DB wordt opgeslagen doorgestuurd wordt naar de MySql op deze externe server.
Is deze mogelijkheid aanwezig?

Wat volgens mij wel zou kunnen is dat de data enkel in MySql op de server wordt bewaard/opgeslagen, maar ik vrees voor de snelheid van de frontend Access omdat onze internetsnelheid vrij laag is. Kan het natuurlijk altijd nog proberen.

Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Dus data vanuit Access doorsturen naar MySql of data in Access direct opslaan op externe MySQL.
 
Is het een probleem als de data "out of sync" is? Dus dat wijzigingen in access niet direct zichtbaar zijn op het web?

Anders wordt het wel lastig, om iedere wijziging in access direct over te zetten.

Je zou eventueel nog kunnen kijken voor een access driver voor PHP maar ik ben bang dat dat echt funest is voor de snelheid van zowel je frontend als je webservice.

Beste oplossing lijkt mij om periodiek de access db te exporten naar mySQL, en dan dus bijv. 's nachts nieuwe data op de website te zetten. Of, als de applicatie maar klein is, de hele applicatie te herbouwen als web-service, ook de frontend.

Maar misschien dat er nog andere mensen zijn met betere ideeën :) Ik zou iig nog heel even afwachten voor je de hele boel begint op te breken oid :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan