data in de cloud vs. ruimte op de harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik wil mijn data opslaan in de cloud (Google Drive, Dropbox of andere aanbieder). Welke aanbieder moet ik kiezen?
De data moet te benaderen zijn via een driveletter in de verkenner.
Aangezien de harde schijf van de lokale computer niet al te groot is, mag de data op deze schijf geen grote ruimte innemen.

Geruime tijd geleden had ik een abonnement bij Strato (HiDrive). Bij het opstarten van Windows werd HiDrive wel geladen, maar het inloggen moest handmatig gebeuren. Als het programma lange tijd niet werd gebruikt, werd er automatisch uitgelogd. Ook het werken vanaf meer dan één computer liep niet geheel vlekkeloos en werd kostbaar.

Wie kan mij helpen met advies?
 
In principe maakt het niet veel uit welke aanbieder je neemt (alleen capaciteit: Gdrive: 10GB; dropbox: 2gb): ze werken allemaal volgens hetzelfde principe: je maakt een verbinding met de server in Windows (maar dat wist je al). Ik weet alleen niet welk besturingssysteem je hebt, anders kan ik je zo helpen met het aanleggen ervan.
 
In principe maakt het niet veel uit welke aanbieder je neemt (alleen capaciteit: Gdrive: 10GB; dropbox: 2gb): ze werken allemaal volgens hetzelfde principe: je maakt een verbinding met de server in Windows (maar dat wist je al). Ik weet alleen niet welk besturingssysteem je hebt, anders kan ik je zo helpen met het aanleggen ervan.

Ik werk met Windows 7 (op de ene computer) en Windows XP (op de andere computer).
Als ik een account heb met 100 GB, kan ik dat dan gewoon gebruiken, ook al heeft de desbetreffende computer "maar" 50 GB ruimte vrij op de lokale harde schijf?
 
Ja, de ruimte bevind zich namelijk niet op de harde schijf, maar in de "cloud", dus op de server van Google/Dropbox etc. Je zou in principe zelfs een computer zonder harde schijf vanuit de "cloud" kunnen opstarten (wat ook het geval is met chromebooks).
 
Ja, de ruimte bevind zich namelijk niet op de harde schijf, maar in de "cloud", dus op de server van Google/Dropbox etc. Je zou in principe zelfs een computer zonder harde schijf vanuit de "cloud" kunnen opstarten (wat ook het geval is met chromebooks).
Chromebooks hebben wel degelijk een harde schijf waar het OS op staat. Hoe het bij google drive zit weet ik niet maar bij Dropbox is het standaard zo dat alles zowel op je harde schijf/schijven als in de cloud staat. Wel is het zo dat je daar per map uitzonderingen op kunt maken. Of het mogelijk is om de dropbox map als een echte harde schijf te benaderen weet ik niet, maar dat is in elk geval niet het standaard gedrag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan