• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data in dezelfde range uit meerdere tabbladen halen met vba code

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinri

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2013
Ik heb met behulp van het toenmalige worksheet.nl wat vba programma code iets aangepast en gebruikt om uit een aantal tabbladen steeds dezelfde range van 8 kolommen te kopiëren en in een "consolidated" tabblad in een mooie tabel te plaatsen.
Dit werkte al drie jaar prachtig maar om een voor mij onduidelijke reden nu niet meer met een tabblad wat naar mijn idee niet anders is dan de voorgaande.

Ik sluit 2 versies bij, één waarbij de vba code mooi werkt, zoals al die jaren en één met een 3e tabblad waar het plots niet meer goed gaat.
De code neemt voor dit blad, plotseling niet meer de range vanaf cel P8 en dan de 8 volgende kolommen zoals het wel gebeurd voor de eerste 2 bladen, en ook de bedoeling is, maar begint bij cel A1....

Wie kan mij helpen met de vraag wat er in dat 3e "foute" blad mis is waardoor de code iets anders gaat doen??

Ik moet even een dropbox link plaatsen naar de 2 voorbeeld bestanden omdat ze te groot zijn om hier te plaatsen.
1. het bestand die niet werkt
2. het werkende bestand

Alvast bedankt voor je input :d

Mijn eerste reactie was "dit ga je niet menen:shocked:"

Dus snel gedaan en ja, opgelost:D"Super bedankt, ik was echt overal aan het zoeken maar niet daar...

Maar dan toch nog mijn vraag nu: "hoezo, wat is waar de invloed van de vulling van die cel?

Je maakt in de code gebruik van
Code:
sn = sh.Range("$P$8").CurrentRegion.Resize(, 7).Value
Door in O18 wat neer te zetten maak je verbindingen met N17 en dus met het hele bereik. (Van A1 t/m V20) Dit is vrij eenvoudig te toetsen door in P8 te gaan staan en dan <Ctrl> + a in te drukken.

Nb. Via 'Ga geavanceerd' en vervolgens op de paperclip klikken kan je de bestanden rechtstreeks hier plaatsen en heb je geen dropbox nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan