• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data in excel rij kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noob89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2021
Goedemiddag,

Ik heb in Excel een datum staan in kolom 1 en een datum in kolom 2.
Nu wil ik graag dat de rij rood kleurt als kolom 2 niet binnen een bepaalde termijn van termijn 1 is behaald (altijd 60 dagen).

Dus bv
kolom 1; 01-10-2020
Kolom 2: 15-02-2021
Dan dient de rij rood te kleuren (of de datum van kolom 2 of iets in ieder geval waaruit duidelijk wordt dat de datum niet behaald is).

Ik heb al wat zitten spelen maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan fixen?

formule voor Voorwaardelijke Opmaak:

Code:
=$B2-$A2>59

Van toepassing op :

Code:
=$2:$2

Echter, met een voorbeeldbestand kunnen we beter inschatten wat er werkt.

Bestand

Hierbij het voorbeeld als bijlage.

Het gaat dan om de berekening tussen B en C, als dat meer dan bv 60 dagen is zou C 'rood' dienen te kleuren.
Fijnste zou dan wel zijn dat het bestand nog uit te breiden is dus dat dit dan automatisch gebeurd wanneer je de volgende data invoert.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

Bijlagen

Ik heb van je tabel "echte" tabel gemaakt, zodat je gemakkelijk kunt uitbreiden.
VO ingesteld voor kolom C. Kleurt rood bij meer dan 60 dagen verschil met kolom B.
Zie bijlage.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan