data in het verleden invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderce

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
Berichten
19
hallo forumbezoekers,

ik heb enkele tabellen gemaakt in vba. nu zijn er kolommen bij die de notatie datum/tijd hebben. ik probeer mijn gegevens uit een excel bestand te knippen en plakken maar nu is in het excel bestand een notatie van dag-maand. in vba is de notatie dag-maand-jaar. maar het zijn gegevens uit het jaar 2005 t/m 2008. maar vba zet er automatisch '09 achter. kan ik dit ergens aanpassen want anders moet ik zo'n 3000 records gaan overtypen:confused:. wie kan me helpen?:(:thumb:
 
Misschien kun je 365 aftrekken van je datum? Dat resulteert in een datum een jaar terug.
Of: je datum converteren naar een string, dan '2008' achter de string plakken, en dan weer terugconverteren naar datum?

Met dit soort dingen hoef je nooit iets met de hand 3000x te doen.
 
oké bedankt, maar hoe doe ik dat?

Misschien kun je 365 aftrekken van je datum? Dat resulteert in een datum een jaar terug.
Of: je datum converteren naar een string, dan '2008' achter de string plakken, en dan weer terugconverteren naar datum?

Met dit soort dingen hoef je nooit iets met de hand 3000x te doen.

het laatste lijkt me de beste optie maar hoe maak ik van die reeks een string en waar zet ik dan die 2008 achter? ik hoor graag van je evert of een andere forum bezoeker.

alvast bedankt:thumb:
 
maar vba zet er automatisch '09 achter
Je bedoelt dat achter elke datum '09 komt te staan, maar dit er niet bij moet?

In ieder geval, bekijk eens de replace() functie.


:thumb:
 
Je bedoelt dat achter elke datum '09 komt te staan, maar dit er niet bij moet?

In ieder geval, bekijk eens de replace() functie.


:thumb:

ja precies dat bedoel ik. waar kan ik die replace functie vinden?
 
ja precies dat bedoel ik. waar kan ik die replace functie vinden?
Ehrm... wat bedoel je?

De replace() functie is een native functie in VBA. Je kan dus gewoon deze code gebruiken:
Code:
sub button1_click()
   msgbox replace("Hallo daar, dit is twee test!","twee","een")
end sub



Trouwens, check eens wat links van http://www.google.com/webhp?complet...eplace()&aq=f&aqi=g10&oq=&fp=c807e9ccc08a197a. Mischien zit er iets tussen. En, toch heel mischien, is er een ingebouwde excel-functie die dit voor je doet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan