Data in Javascript?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoogle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2009
Hallo

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om data uit te lezen
wat opgeslagen is in het (java)script, en dus geen database nodig heeft.

Bijvoorbeeld, Controleer> jouwnaam.mijnsite.com
dan een melding na het uitlezen: Wel of Niet beschikbaar.

Het moet kunnen, maar kan het niet vinden.

Wie kan helpen?
Of hoe heet dit en waar kan ik het vinden?
Het is dus voor mijn eigen domeinen.
alvast bedankt

Laatst bewerkt:
ehm, en hoe wil je precies deze data verkrijgen? Je kan het niet zomaar uit de lucht plukken.

ehm, en hoe wil je precies deze data verkrijgen? Je kan het niet zomaar uit de lucht plukken.

Opslaan in het script en dan versleutelen?

Of van het ene naar het andere script?

Hoe kan ik dan een kleine hoeveelheid data versleuteld online zetten en daarna uit lezen? of kan dit dus niet?

Ik denk dat je mijn vraag verkeerd begrijpt.

Javascript is simpelweg code om client-side (dus aan de browser-kant van het verhaal, NIET de server-kant) dingen te laten gebeuren. Je kan dus bijvoorbeeld zeggen:
[JS]document.write('hallo');[/JS]en er zal 'hallo' op de plek van het script verschijnen. Als de gebruiker Javascript heeft uitstaan zal er niets verschijnen.

Dus, nogmaals: HOE wil je deze 'data' in je pagina laten komen? Uiteraard kan zoiets:
[JS]var data = "mijn data nog meer data moar moar moar data!";[/JS]
maar het is nogsteeds zgn. 'hardcoden' van de text. Daarnaast: versleutelen kan, maar omdat het client-side is kan iemand het ALTIJD de-coden, door gewoon je decode functie te volgen. Het is dus niet TOTAAL veilig.

Laatst bewerkt:
Als ik je vraag goed begrijp ben je dus op zoek naar iets waarmee je kunt controleren of een website online is of niet, klopt dat?

Het komt erop neer dat ik dit moet maken:

2 forms
1 voor email registratie
1 voor domein registratie
allebei met validatie check
en dan wordt alles naar je gemaild
en dit wordt gemaild naar de gebruiker

Ik weet dus bijvoorbeeld al niet eens de namen voor elk onderdeel afzonderlijk, ik kan het maken maar weet niet meer waar ik moet beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan