• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data in kolom invoegen (Filter kwestie?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickz

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Berichten
74
Ik heb twee excel sheets. De eerse sheet bestaat uit een kolom met plaatsnamen en een kolom met getallen behorende bij die plaatsnamen.

De tweede sheet ziet exact hetzelfde eruit, alleen niet alle plaatsnamen komen overeen.

Ik wil dus de data van getallen van de tweede sheet optellen bij de data in de tweede kolom van de eerste sheet. De plaatsnamen moeten van beide sheets moeten dan dus overeenkomen, als deze overeenkomen --> getallen bij elkaar optellen.

Dit lijkt me een kwestie van filteren en vervolgens optellen? Ik heb alleen geen idee hoe.

Bedankt!
 
Denk dat je met deze formule een heel eind komt:

=IF(VLOOKUP(A2=Sheet2!A2;Sheet2!A2:A36;1);B2+Sheet2!B2;"NOK")

Wel even sheet2!A2 het juiste workbook/sheet nemen.
 
Bij mij werkt ie niet. Kan je wellicht een voorbeeld bestand meesturen?
 
Bij mij werkt ie niet. Kan je wellicht een voorbeeld bestand meesturen?
Misschien kan jij een voorbeeldbestandje posten intdaan van gevoelige info. Dan zal het voor de meeste helper een stuk duidelijker worden.
 
bij deze! In dit bestand staat op blad1 en blad2 de plaatsen in kolom A en in kolom B staan de getallen.

Het is dus de bedoeling dat bij de plaatsen die overeenkomen de getallen worden opgeteld.
 

Bijlagen

  • vb bestand.xls
    22 KB · Weergaven: 25
Zie bijgevoegd bestand. In kolom C van blad 1 staan de opgetelde waarden van beide bladen. Ik heb gewerkt met gedefinieerde variabele bereiken (zie Invoegen>Namen>Definieren) zodat toevoegingen aan beide balden gelijk worden meegenomen.

Groeten,

M.
 

Bijlagen

  • vb%20bestand(1).rar
    3,6 KB · Weergaven: 16
Het kan ook met een dubbele SOM.ALS, dan krijg je zoiets voor cel C1 op blad 1:
Code:
=SOM.ALS(A$1:A$67;A1;B$1:B$67)+SOM.ALS(Blad2!A$1:A$68;Blad1!A1;Blad2!B$1:B$68)

Let op!! sommige plaatsnamen worden net anders geschreven, zo zie ik b.v.:
Amsterdam osdorp en Amsterdam-osdorp.
 
Laatst bewerkt:
Werkt allebei perfect!

dank je wel scheelt me echt een heleboel werk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan