data in sql toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ido435

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hallo

ik ben een tijdje bezig met dit script maar op de één of andere manier krijg ik steeds die in mijn database

PHP:
<?php
$username = "u164005526_users";
$db = "u164005526_users";
$table = "users";
$pass = "*****";
// Login SQL
$connection = mysql_connect("mysql.hostinger.nl", "$username" , "$pass" )or die ("kan niet connecten") ;
mysql_select_db("$db") or die ("kan niet de db selecteren");
// voegt het toe aan de database
/*$result = mysql_query("INSERT INTO $table ( Gebruikersnaam , Wachtwoord , E-MAIL , Voornaam , Achternaam , Straat , Huisnummer , PostCode , Woonplaats) VALUES ('$_POST[username]' , '$_POST[password]' ,'$_POST[voornaam]' , '$_POST[achternaam]' , '$_POST[straat]' , '$_POST[huisnummer]' , '$_POST[postcode]' , '$_POST[woonplaats]')");*/

$qry="INSERT INTO $table (Gebruikersnaam, Wachtwoord, E-MAIL, Voornaam, Achternaam, Straat, Huisnummer, PostCode, Woonplaats ) VALUE ('Gebruikersnaam','Wachtwoord','E-MAIL','Voornaam','Achternaam', 'Straat','1','7058bv','Woonplaats')";
$result = mysql_query($qry);
if (!$result)
{
	die ("hij is dood");
	}

?>

het wachtwoord heb ik weggehaald

mvg

ido

Ik neem aan dat je steeds "hij is dood" als resultaat terugkrijgt?

Maar daar eens dit van:
PHP:
if (!$result) {
    echo mysql_error();
    exit();
}

Vermoedelijk zit er een fout in je query (ik denk het streepje van de kolomnaam "E-MAIL") maar dat zul je uit MySQL nu wel terug krijgen.

Ik heb E-MAIL veranderd naar EMAIL en de die vervangen door echo mysql_error();

maar ik krijg geen fout code te zien
en er word niks toegevoegd aan de database

De fout heb ik ondertussen gevonden.
Als de gebruiker een - invult gaat de database over zijn nek

in iedergeval bedankt voor het mee denken en mee helpen

groet

ido

Laatst bewerkt:
Zorg er daarom ook voor dat je input van gebruikers altijd filtert (bijvoorbeeld door mysqli_real_escape_string) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan