arnose09
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 aug 2006
Ik ben bezig met een simpel formulier te maken maar ben (nog) niet echt goed in VBA en loop vast op een ogenschijnlijk simpele handeling.
Ik heb een userform die opstart als ik mijn excelbestand opstart en gebruik de volgende code in mijn OK knop.
Deze code heb ik ergens op dit forum opgedoken en aangepast naar mijn bestand en dat is nog gelukt ook.
Echter heb ik een worksheet gemaakt met een formulier. Hier moet na invoer een printje van gemaakt worden (een soort werkbon). Dit zijn cellen die na het drukken van een printknop weer leeggemaakt moeten worden. Dit laatste zal mij denk ik wel lukken maar het vullen van het 2e worksheet "formulier" vanuit dit zellfde userform is nog iets te ingewikkeld voor mij.
Kan iemand mij hiermee helpen s.v.p.? Bij voorbaat dank!
Ik heb een userform die opstart als ik mijn excelbestand opstart en gebruik de volgende code in mijn OK knop.
Code:
Private Sub CmdOK_Click()
Dim lrij As Long
lrij = Worksheets("Overzichtdefect").Range("B65536").End(xlUp).Row
Cells(lrij + 1, "B").Value = ComboBox1.Text
Cells(lrij + 1, "C").Value = TextBox3.Text
Cells(lrij + 1, "D").Value = TextBox4.Text
Cells(lrij + 1, "E").Value = TextBox5.Text
Cells(lrij + 1, "F").Value = ComboBox2.Text
LeegMaken
End Sub
Deze code heb ik ergens op dit forum opgedoken en aangepast naar mijn bestand en dat is nog gelukt ook.
Echter heb ik een worksheet gemaakt met een formulier. Hier moet na invoer een printje van gemaakt worden (een soort werkbon). Dit zijn cellen die na het drukken van een printknop weer leeggemaakt moeten worden. Dit laatste zal mij denk ik wel lukken maar het vullen van het 2e worksheet "formulier" vanuit dit zellfde userform is nog iets te ingewikkeld voor mij.
Kan iemand mij hiermee helpen s.v.p.? Bij voorbaat dank!