data invoeren / analyseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
goedemiddag

Ik wil wat gegevens van de rijtijden invoeren en daarna een aantal gegevens, analyseren, nou heb ik mijn twijfels om dit te doen in excel, of is access hier beter geschikt voor, ik ben al een beetje met excel bezig geweest, maar daar kom ik zelf niet uit, en access zeker niet denk ik dan.

Wie weet raad

Je kunt zowel met behulp van excel als access gegevens invoeren en analyseren.
Het hangt er helemaal vanaf wat je precies wilt doen welk pakket het handigst is.

Voor analyse doeleinden is excel soms handiger. Voor mooie invoer is Access weer meer geschikt.
Voordeel van Access is dat je gegevens meestal wat gestructureerder opgeslagen worden.
Voordeel van Excel is dat meer mensen ermee overweg kunnen.

Ik denk qua raportage kun je misschien beter met access, en invoer , heb ik al eens gezien dat kan netjes.

Ik denk aan uren registratie
Rusttijden
werktijden
pauze's

eerst per dag, daarna per week

Zou ik in Access doen, maar ja, ik ben redelijk goed thuis in Access.

Ik niet, ik heb wel een boek van access 2000, en ben daar al mee bezig geweest, maar kom ik niet echt uit, zijn er nog andere naslagwerken welke ik kan raadplegen?
Het nadeel vindt ik altijd, het moet toegesneden zijn op een bepaalde situatie, en dat is niet altijd zo.

Ja , laten doen maar dat zal wel een vermogen kosten.

Ik hoor graag jullie reactie's

Nu eerlijk gezegd, al je enkel urenregistratie wil, is dit eigenlijk poepsimpel. Zoek even op deze site ->Acces, een paar maand geleden heb ik daar zo'n voorbeeldje geplaatst. Mocht je het niet vinden, geef maar een seintje, dan plaats ik het hier wel even terug.

nee, het is niet alleen urenregistratie, ik wilde het eigenlijk uitgebreider maken, als het mogelijk is.?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan