data kabel siemens

Status
Niet open voor verdere reacties.

balou47

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2004
hallo.
ik heb een siemens c72 besteld,krijg hem over 2 weken thuis (tele 2)
nu wil ik er een data kabel bij om de foto's op de pc te zetten.
op de site van siemens kosten deze 25,- euro, en op marktplaats
worden ze nieuw aangeboden voor 7 euro exlc btw.
alleen zie ik op mp 6 gelijke advertentie's met verschillende namen
en woonplaats.
heeft iemand hier ervaring mee,of een tip waar ze ook voor een redelijk
bedrag te koop zijn.

Ik heb ook een keer zo'n kabeltje gekocht op Marktplaats.
Het scheelt behoorlijk met een originele kabel alleen heb je grote kans dat er geen software bij zit.
De persoon waarvan ik de kabel kocht had echter in zijn mail het download adres gezet met alle info die nodig was om de telefoon te laten communiceren met de pc.

Gelukkig is dit voor mij allemaal goed gekomen maar ik kan mij voorstellen dat je achterdochtig bent, ik vond er ook zeer veel aanbiedingen met deze kabels en heb er toen maar een besteld bij iemand die niet een hele partij in de aanbieding had.
Al met al blijft het een gok.

kabeltje op eBay

Inderdaad goedkoop USB kabeltje voor mijn Siemens SF110 op eBay van Tradekantoor in Amersfoort (€ 6,49 + € 2 verzendk). Keurig en snel verzonden. Maar mijn XP-pc meldt na aansluiten (en aanzetten telefoon) dat er een onbekend USB-apparaat aangesloten is en dat die niet herkend kan worden. Weet iemand daarvoor een oplossing?

Alvast mijn dank.

Je zult de nodige software moeten installeren.
Kijk hier eens voor de usb software.
Het type wat jij aangeeft vind ik niet op de Siemens site dus controleer zelf of deze geschikt zal zijn voor jou type, ik kwam niet verder dan de SF65.
Misschien moet je deze software ook nog hebben, kijk gewoon even rond op de Siemens site zou ik zeggen.
Meestal heb je een driver nodig die de usb poort omzet naar een com poort zodat je telefoon kan communiceren met je pc en een data pakket om je bestanden mee te beheren.

installatieprobleem blijft

Ik wist inderdaad niet dat er voor de kabel zelf ook software nodig is. Helaas werkt het na de installatie van die driver nog steeds niet, de PC blijft melden dat het USB-apparaat niet herkend wordt (hij merkt dus wel op dat er een verbinding via USB gemaakt wordt).

Nu schreef de leverancier van de kabel mij:

Eerst moet u de kabel installeren. Mocht u zelf niet veel kennis hebben op dit gebied dan raad ik u aan iemand met meer kennis in te schakelen. Want de installatie van de kabels is ingewikkeld. U kunt van de volgende link de juiste drivers downloaden en installeren.
BELANGRIJK* BELANGRIJK* BELANGRIJK* BELANGRIJK:
Voordat u met de nieuwe installatie gaat beginnen moet de oude installatie helemaal " uit de software" verwijderd worden.
http://global.mobileaction.com/download/download1.jsp?phoneBrand=12&modelID=530&go=+Go+
Klik vervolgens op "DRIVER".

Hoewel ik geen expert ben, heb ik naar mijn idee toch een redelijke computerkennis. Dus zou ik die installatie zelf moeten kunnen. Helaas loopt dat vast dus.

Ik heb de eerdere installatie van de Siemens software/driver via het bijgevoegde DRemover verwijderd. Daarna de computer opnieuw opgestart. Eerder had ik ook de mobile action software (van het advies van de leverancier) al eens geïnstalleerd (en weer verwijderd). Zou het kunnen zijn dat er ergens vervuiling is achtergebleven waardoor de nieuwe installaties van de Siemens software niet lukt? Want ik mag toch aannemen dat de Siemens programma's geen last hebben van een kabel van een andere maker? De driver via de link van de leverancier is voor een draadloos modem en lijkt me niet voor deze telefoon.
Al met al kom ik er dus niet uit. Is er iemand die mij verder kan helpen?

Ik zou het verder niet weten, het enige probleem welke ik tegengekomen ben is dat ik veranderen moest van com-poort in de siemens software (data pakket), dat was het enige struikelblok wat ik tegen ben gekomen, voor de rest kan ik je in ieder geval niet verder helpen helaas. :confused:

Siemens C27

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn siemens c72. Ik heb via de Siemens site Mobile Phone Manager gedownload. Alleen steeds als ik het had opstart en ik had mijn mobiel aangesloten met de computer zij het programma dat hij mijn mobiel niet kan vinden.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten,
Quint

siemens c72 datakabel

hallo,

ik heb al inmiddels 2 jaar een siemens c 72. nu vroeg ik me af is er ook en datakabel voor om muziek enz. op mn mobiel te zetten en het er weer af te halen. en dan ook hoe duur het is en waar ik het kan kopen? het liefst wil ik het niet via internet kopen dus bijv in een mobiel winkel of zo?
iemand misschien het antwoord hierop?

timon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan