• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data kopieeren vanuit werkblad naar een gefilterd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErwinB65

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Berichten
4
Hallo,

Ik zit met een naar mijn idee klein ongemak. Ik heb 2 werkbladen, 1e werkblad waarin
alleen een bepaalde functiegroep is ingevoerd en een 2e werkblad waarin alle medewerkers zijn ingevoerd.

Nu wil ik dus vanuit het 1e werkblad van die functiegroep data kopieeren naar het 2e werkblad waarbij deze gefilterd is op de functiegroep van het 1e werkblad. De rijen van het 1e en 2e werkblad komen dus niet overeen. Ik krijg dit dus niet voor elkaar. Als ik het filter verwijder van het 2e werkblad staat de data achter de verkeerde medewerker.

Ik hoop dat ik het duidelijk omschreven heb.
 
Erwin,

Zonder voorbeeld bestand zal dit eindigen in een onopgelost probleem.
 
Eerste geposte workbook was nog niet volledig.....deze wel.

Wat dus nu de bedoeling is om kolom datum uit sheet 1 te kopieeren naar sheet
2 kolom datum, maar omdat die sheet dus gefilterd is op driver kan ik dus niet 1 op 1 kopieeren.
 

Bijlagen

  • Filtered Workbook.xls
    33 KB · Weergaven: 22
Eenvoudig weg met Vert.Zoeken (Vlookup)

zie voorbeeld progje
 

Bijlagen

  • Kopie van Filtered Workbook.xls
    30,5 KB · Weergaven: 26
Ben een beginner heb dus nog veel te leren. Bedankt voor de oplossing ga de formule eens goed bestuderen.
 
Erwin,

Begin bij het begin en richt je zoveelmogelijk op het werken met formules.

Tip.

Als je wilt weten welke formules er zijn doe dan het volgende:
Type in een cel in =
Dan verschijnt er linksboven cel A1 een formule met rechts een driehoekje naar beneden gericht.
Klik hierop en ga dan naar de onderste regel dan krijg je alle formules te zien.

Succes ermee
 
Inderdaad je moet bij het begin beginnen. Ben al wel wat bekend met excel maar dit betreft alleen wat basis vaardigheden. Formules zijn voor mij nog een grijs gebied maar omdat ik werktechnisch wat orde op zaken wil stellen ga ik me hierin verder verdiepen.

Bedankt voor je hulp en wederom waardevolle tip. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan