Data kopieren in DOS naar USB Stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

makaveli

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Berichten
270
Hoi,

Ik zit met een groot probleem.

Sinds kort geeft mijn laptop, Siemens Amilo Pi1536, deze foutmelding aan;

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM


Ik heb alles geprobeert maar het lukt mij niet om deze foutmelding ongedaan te maken. Ik ben dus van plan om mijn harde schijf te formatteren en Windows XP opnieuw erop te zetten.

Maar er zitten een paar bestanden op die ik niet "mag" formatteren omdat die bestanden belangrijk zijn.

Mijn vraag is dan of het mogelijk is bestanden te kopieren in dos naar je usb stick zodat ik de bestandjes op een andere computer kan plaatsen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt
 
Naar mijn weten kan dit niet in DOS, omdat DOS geen USB ondersteund.
Ook je bestandssysteem zou al FAT32 moeten wezen, wat zeer onwaarschijnlijk is.

Volgens mij kun je dit wel door middel van een BartPE bootcd (windows vanaf een cd starten)
Kan iemand dit bevestigen en uitleg geven over het verkrijgen van BartPE? ik heb er zelf geen ervaring mee.
 
Naar mijn weten kan dit niet in DOS, omdat DOS geen USB ondersteund.
Ook je bestandssysteem zou al FAT32 moeten wezen, wat zeer onwaarschijnlijk is.

Volgens mij kun je dit wel door middel van een BartPE bootcd (windows vanaf een cd starten)
Kan iemand dit bevestigen en uitleg geven over het verkrijgen van BartPE? ik heb er zelf geen ervaring mee.

Mijn bestandssysteem is FAT32 zie ik in fdisk.

En ik heb een opstartbare windows cd. Maar hij blijft tijdens de installatie hangen wat ie voorheen niet deed. Dat is volgensmij ook geen optie:shocked:
 
En de harde schijf in een andere pc plaatsen? is dat geen optie?
 
En de harde schijf in een andere pc plaatsen? is dat geen optie?

Er zit een SATA schijf in deze laptop. Ik heb begrepen dat je daarvoor een speciale kabel nodig hebt en die dus niet in elke willekeurige laptop kan stoppen..
 
SATA word tegenwoordig gebruikt zowel in laptops als in pc's, als je een sata kabel hebt kun je hem dus prima in een pc hangen, heb je geen kabel wil de lokale pc boer er vast wel 1 gratis afstaan.

Om even terug te vallen op je probleem, bij de installatie blijf hij hangen zei je?
is dit bij een repair install of een schone install op die schijf?
 
Om even terug te vallen op je probleem, bij de installatie blijf hij hangen zei je?
is dit bij een repair install of een schone install op die schijf?

Hij blijft al hangen tijdens de voorbereiding. Dus wanneer je dat blauwe scherm krijgt laadt ie allemaal bestandjes. Op een gegeven moment staat er;

Op zoek naar vorige versie van Windows...

Daar blijft ie vast en hij weigert om verder te gaan.
 
En als je een Chkdsk uitvoert?

Booten van xp cd
Eerste scherm kiezen voor R
aanmelden bij je windows
chkdsk /p /r
 
Ja dan ga ik dat gewoon proberen.. Bedankt voor je advies!

Het is gelukt!

Ik heb bij een computerwinkel een harddiskbox van € 15.00 gekocht. Daarin stop je je hardeschijf en die kan je met een usb aan elke computer aansluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan