data kopieren naar eerst volgende lege regel binnen een bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Beste Helpmij'ers,

Ik heb een code die de inhoud van de actieve regel moet kopiëren naar werkblad "Factuur" (zie onder). Het betreft hier een factuur. Het is de bedoeling dat de macro de inhoud er tussen moet zetten i.p.v. helemaal onderaan de factuur. Het komt er op neer dat de data gekopieerd moet worden tussen regel 20 en regel 52. Op regel 19 staat de omschrijving en moet dus vanaf daar gevuld worden. Bovendien moeten er meerdere regels gevuld worden waardoor het systeem dus moet zoeken naar de eerst volgende lege regel vanaf regel 19, maar mag absoluut niet onder regel 52 gekopieerd worden.

Code:
Sub Vergoedingfactureren()
Sheets("Factuur").Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 6).Value = Array _
        (Range("R" & ActiveCell.Row), Range("A" & ActiveCell.Row), Range("X" & ActiveCell.Row), Range("W" & ActiveCell.Row), Range("U" & ActiveCell.Row), Range("Y" & ActiveCell.Row))
End Sub

Alvast heel hartelijk bedankt.

Robert

Code:
cells(52, 3).end(xlup).offset(1) = "onder rij 19 en boven rij 52"

Sorry, ik snap niet helemaal waar ik de code moet zetten. Waar ik dacht ging niet goed, zie onder.

Code:
Sheets("Factuur").Range("C" & Rows.Count).cells(52, 3).end(xlup).offset(1).Resize(, 6).Value = Array _
        (Range("R" & ActiveCell.Row), Range("A" & ActiveCell.Row), Range("X" & ActiveCell.Row), Range("W" & ActiveCell.Row), Range("U" & ActiveCell.Row), Range("Y" & ActiveCell.Row))
End Sub

Zo beter?
Code:
[COLOR=#0000ff]Sheets("Factuur").cells(52, 3)[/COLOR].end(xlup).offset(1).Resize(, 6).Value = Array _
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan