• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data kopieren van tabblad 1 naar tabblad 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

davygky542

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2016
Ik heb data in 1 tabblad staan, per kolom worden hier elke dag en 80-tal cijfers ingevuld.

In een 2e tabblad worden dezelfde cijfers bijgehouden maar aangezien deze worden getoond aan ander publiek moeten hier maar een 30-tal cijfers van de originele 80 getoond worden.

Ik had alles gekopieerd naar een 2e tabblad en dan heel simpele formule genomen ='tabblad1'+cel ,
echter krijg ik nu telkens een 0 voor de cellen die in tabblad 1 nog niet zijn ingevuld.

Deze zouden echter leeg moeten blijven tot dat er een data wordt ingevuld. Hoe krijg ik dit in orde?

Controleer met de ALS functie of de bron gevuld is.

Voorwaardelijke opmaak gebruiken zodat de waarde 0 met dezelfde kleur wordt weergegeven als de achtergrond van de cel.

Of bij opties instellen dat nulwaarden in het betreffende blad niet getoond worden

Als je Excel 365 hebt: functie FILTER gebruiken.

bedankt allemaal voor de reacties

0 eruit halen via opties kon niet want de waardes kunnen ook normaal 0 zijn, ben nu aan het proberen met de Als functie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan