data meenemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReilingJ

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
ik werk aan een applicatie waarbij meerdere "userforms" worden gebruikt.
Hierbij loop ik tegen iets aan waar ik niet uit kom.
Mijn bedoeling is om in het eerste formulier bij opstarten (userform1) data op te halen uit een tabel en weg te schrijven naar een array.
Deze oorspronkelijk data wil ik vasthouden en daarna in userform2 weer gebruiken.
Mijn vraag is: hoe kan ik data meenemen/bewaren bij gebruik van meerdere userforms.

Ter illustratie in de bijlage een voorbeeld van wat ik wil bereiken.Bekijk bijlage Meenemen data.rar

Declareer de array variable als Public in het declaratiedeel van een macromodule.

Bedoel je de variabele "JR"?
welk format moet die dan hebben? Zoals je kunt zien had ik daar al eerder problemen mee.

Je hebt hiervoor helemaal geen variabelen nodig. Zie de bijlage.
start userform1, klik in het userform en zie wat er gebeurt.

Bijlagen

dank,
ik begrijp je denkwijze en is absoluut een logische oplossing. Echter in mijn echte app zitten er nog een aantal stappen tussen die het noodzakelijk maken de oorspronkelijke data vast te houden.
Dat zou ook nog steeds kunnen kunnen op jouw wijze: oorspronkelijke data in bijvoorbeeld een listbox te zetten en de listbox vervolgens op onzichtbaar te zetten.
Zelf vind ik dat geen chique oplossing maar inderdaad dat kan.
Begrijp ik hiermee dat de oplossing middels een array niet haalbaar is?

Het is sowiewo niet aan te raden met meer dan 1 userform te werken.
Daarmee verdwijnt dan jouw hele thema/vraagstuk.

Over je opmerking over het verborgen zetten van een listbox verbaas ik me alleen maar: dat komt van jou af, niet van mij.
Doordenk eerst nog eens grondig wat je wil. Wij kunnen slechts reageren op de partiële informatie die je verstrekt: halve vragen, halve antwoorden.

met een array gaat het even simpel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Super!
ik moet aantekenen dat ik jouw programmeermethodiek niet beheers en het mij momenteel ook aan tijd ontbreekt om me daar in te verdiepen.
Voorlopig moet ik mij voor deze klus nog even met de klassieke methode behelpen.

Vraag: ik wil graag alleen unieke waarden in de array plaatsen.
Kun je me nog aan deze toevoeging helpen?

Er komt beslist nog een tijd dat ik meer tijd heb om me in jouw werkwijze te verdiepen, het heeft in ieder geval een heleboel voordelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan