Data Miner

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutrora

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Wat doet zo'n Data Miner eigenlijk?

Verkoper: eUniverse_Toolbar
Categorie: Data Miner
Bestands type:RegKey
Groote:-
Laatste activiteit:15-7-2003
Risico level:Laag
Commentaar:
Beschrijving:No Detail Information Available.

Na verwijdering door adaware staat ie er na gebruik van AceHTML gelijk weer terug:rolleyes:

Bedankt Niels!

he called it simply "invasive adware." Tja wie moet of kan je nog geloven.

Saldos bedankt voor je reactie, alleen snap ik niet wat je bedoelt. AceHTML is een editor die ik gebruikt om websites te maken. Dus een cursor die in een vlag veranderd zegt me even niks? :cool:

Thanks,
Klopt wil graag weten wat exact een Data Miner doet.

Adaware detecteerd deze dus wel en Spybot-S & D niet.

Bovenstaande berichten over de Data Miner maken mij helaas nog niets wijzer.
Ook ik heb dagelijks, na scannen door ad-aware, last van deze dingen. Soms zijn ze wel 700 KB groot.
Ondanks dat ik Spybot ook dagelijks laat scannen, treft deze de Data Miners niet aan.
Bovendien heb ik Norton Internet Security 2004.

Mijn vragen zijn de volgende:
a. Hoe is het mogelijk dat deze Data Miners binnenkomen ondanks dat ik NAV altijd heb aanstaan ;
b. Wat is een Data Miner. Is deze schadelijk en hoe komt deze mijn pc binnen?

Alsjeblieft jullie hulp.

Alvast bedankt en een groet van Elske

Geplaatst door woutrora
Thanks,
Klopt wil graag weten wat exact een Data Miner doet.
Adaware detecteerd deze dus wel en Spybot-S & D niet.

Woutera,
Data miner is een verzamelnaam voor software die bedrijven gebruiken om regelmatigheden of verschillen ontdekken in het gedrag van compuers die bijvoorbeeld op hun netwerk zitten.
Het ontdekt dus relatie's in het gedrag van mensen die op een computer ziten. Zo kunnen ze ontdekken bijvoorbeeld welke woorden er vaak worden gebruikt als men typt en als er dan vaak dezelfde woorden gebruikt worden, dan kan wordt dat geregistreerd. En zo kan men bijvoorbeeld ook ontdekken naar welke websites mensen het meest kijken etc.
Daarom worden ze ook gebruikt voor marketing om te ontdekken naar welke websites mensen gaan.

Strikt genomen is Data Miner geen spyware en dat is waarschijnlijk de reden dat het niet gedetecteerd wordt door spybot misschien.

Geplaatst door Elske
Bovenstaande berichten over de Data Miner maken mij helaas nog niets wijzer.
Ook ik heb dagelijks, na scannen door ad-aware, last van deze dingen. Soms zijn ze wel 700 KB groot.
Ondanks dat ik Spybot ook dagelijks laat scannen, treft deze de Data Miners niet aan.
Bovendien heb ik Norton Internet Security 2004.
Mijn vragen zijn de volgende:
a. Hoe is het mogelijk dat deze Data Miners binnenkomen ondanks dat ik NAV altijd heb aanstaan ;
b. Wat is een Data Miner. Is deze schadelijk en hoe komt deze mijn pc binnen?
Alsjeblieft jullie hulp.
Alvast bedankt en een groet van Elske

Elske, wat mijn jouw eerste vraag betreft, daar heb ik in mijn vorig bericht antoowrd op gegeven.

Wat je tweede vraag betreft: NAV verwijderd bijna alle virussen en trojans, maar zeker niet alle spyware.
Er worden voornamelijk de meest voorkomende spyware en adware verwijderd maar dat is nog niet eens 30% van de spyware.
Dus je moet zeker adaware en spybot ernaast draaien behalve je NAV.

Geplaatst door saldos

Woutera,
Data miner is een verzamelnaam voor software die bedrijven gebruiken om regelmatigheden of verschillen ontdekken in het gedrag van compuers die bijvoorbeeld op hun netwerk zitten.
Het ontdekt dus relatie's in het gedrag van mensen die op een computer ziten. Zo kunnen ze ontdekken bijvoorbeeld welke woorden er vaak worden gebruikt als men typt en als er dan vaak dezelfde woorden gebruikt worden, dan kan wordt dat geregistreerd. En zo kan men bijvoorbeeld ook ontdekken naar welke websites mensen het meest kijken etc.
Daarom worden ze ook gebruikt voor marketing om te ontdekken naar welke websites mensen gaan.

Strikt genomen is Data Miner geen spyware en dat is waarschijnlijk de reden dat het niet gedetecteerd wordt door spybot misschien.

:thumb:

Hallo Jan,

Hartelijk dank voor je reactie. Nu ik weet dat het geen kwaad kan, stelt me dat gerust.

Groet van Elske

Geplaatst door Elske
Hallo Jan,
Hartelijk dank voor je reactie. Nu ik weet dat het geen kwaad kan, stelt me dat gerust.
Groet van Elske

Dat was ik die je het antwoord had gegeven Elske :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan