• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data naar verschillende sheet copieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDC2611

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2016
Goedemiddag en bedankt om even naar mijn vraag te kijken.
Ik kan redelijk om met Excel maar ken nog niet veel van VBA, maar door eea te proberen is mijn interesse wel aan het groeien.
Onlangs heb ik een bestandje gemaakt waarin ik data wil verzamelen van chauffeurs. Hoeveel en hoelang ze gereden hebben en voor welke opdracht etc.
Dit hou ik bij in de Registration tab.
ik heb met behulp van wat online video's een userform gemaakt om de ingave wat makkelijker te maken (daar is ook nog werk aan..)
Maar uit de gegevens die ik verzamel heb ik per chauffeur zijn rijtijd, werktijd en beschikbaarheidstijd nodig en of hij in aanmerking komt voor een nachtvergoeding.
Die gegevens moeten uiteindelijk in de tab PeterCalc en RonnyCalc komen.
Om een beeld te schetsen hoe ik die daar heb gekregen;
Ik verzamel alle data in de registration tab.
Als de maand volledig is dan filter ik op bvb Peter.
Dan ga ik copy/pasten naar de PeterSub tab om vervolgens met Vert.zoeken de gegevens in PeterCalc te krijgen.

Ik merk ook nog op dat in RonnySub er op dezelfde dag 2 jobs zijn (bvb 1tje s'morgens en 1tje in de namiddag voor een ander contract)
Maar als ik in RonnyCalc ga kijken dan zie ik via Vert.zoeken enkel de eerst gevonden regel.
Is er een mogelijkheid om dit te combineren ?
Alle hulp, uitleg of duwtje in de goede richting is welkom :-)
Alvast bedankt !

Mvg,
Marc

Bijlagen

Op verzoek verplaatst naar de excel sectie.

Marc,

Zie regel 15 op Tabblad RonnyCalc

Volgens mij krijg je zo wat je zoekt, zonder kopieer tussenstap

Bijlagen

Dank je wel Haije !! :-) De data komt op de juiste plaats terecht.
In de tabel Night komt er NV te staan. Die krijg ik met je formule niet in het Calc blad.
Zou je me daar nog even mee kunnen helpen ?
Alvast bedankt.

ik heb alvast het bestandje wat ingekort.

Mvg,
Marc

Bijlagen

Waarom doe je eigenlijk de calculaties niet gewoon naast je gegevenstabel? Die "...sub" en "...calc" tabs lijken me onnodig?

In de tabel Night komt er NV te staan. Die krijg ik met je formule niet in het Calc blad.

En waar staat dat voor?

NB: ik zie een formule die in XL2010 nog niet voorkomt?

Marc,

als ik jou was zou ik dit met een draaitabel oplossen, je hebt dan maar twee tabbladen nodig. De draaitabel staat op het eerste tabblad

NB: in de kolom Night van tabblad RonnyCalc verwijs je naar PeterSub, moet dat niet zijn RonnySub?

Bijlagen

Vergoedingen chauffeurs

Dag MDC2611,
Ik heb eens een programma geschreven om de vergoedingen van chauffeurs automatisch te berekenen volgens de betreffende CAO.
Die staat er nu nog in van 2013 maar je kunt zelf de huidige gegevens vinden en kan je dus invullen in de gegevenslijst.
Bijgevoegde bestanden moeten in een map geplaatst worden met resp. de naam "Programma" en "Systeemmap".
Ook moet je een map aanmaken met de naam "Bewaarde gegevens"
Als je die 3 mappen opslaat in 1 map onder de naam "Vergoedingen" dan voldoen ook de betreffende macro's
Ik heb de beveiliging er af gehaald dus lees eerst de instructie en ga dan verder kijken.
Als je de bladen beveiligt dan blijven de invulvelden beschikbaar en is de rest afgeschermd.
Ik zou het leuk vinden om te vernemen of je hier wat aan hebt.
Groet, Wim

Bijlagen

Dag Haije,

Kan het ook niet zonder draaitabel ?
Ik heb het bijgevoegd bestand een beetje aangepast.

In Registration wil ik dus alle data bijhouden.
Ook wanneer de chauffeur bvb V (Vakantie) heeft of EW (Economisch werkloos) is - Zie registration cel N17 en N18.

Ik heb GeneralCalc gemaakt in cel C2 een dropdown gemaakt voor het selecteren van de chauffeur, zo vermijd ik dat ik voor elke chauffeur een werkblad moet aanmaken.
In Kolom B (generalcalc) wil ik de gegevens van Registration Kolom N en O krijgen, maar omdat dit geen getallen zijn lukt dat niet met sommen.als.

Wat betreft NV - dat betekent dat de chauffeur recht heeft op een nachtvergoeding, maar dat kan ik oplossen door een 1 in de registration te zetten en nadien op te tellen (Zie GeneralCalc - J46)

Ik heb al eea geprobeerd mbt V en EW, maar geraak er niet uit :-(

Willempie2016, ik ga jou bestand later op de dag even bekijken. kom ik nog op terug.

grt,
Marc

Bijlagen

Marc,

in de bijlage het volgende gedaan:
tab Registration:
ipv "EW" een 2 in kolom V
ipv "V" een 1 in kolom V

tab GeneralCalc
een somproductformule en een kiezen gecombineerd. zie B8 en B9

Bijlagen

Haije,
Het werkt als er een waarde is ingegeven (waarvoor dank :-) , maar als er geen waarden is komt er #WAARDE!.
Is dat makkelijk op te lossen ?
grt,
Marc

Reactie???

MDC2611, Je zou toch op z'n minst wel even antwoord kunnen geven; helpers doen moeite voor je.

Dag Willempie2016,
Mijn welgemeende excuses. Ik had onderstaande vermeld in een eerdere post naar Haije, maar had je niet ingesloten.

Willempie2016, ik ga jou bestand later op de dag even bekijken. kom ik nog op terug.

Ik heb het ondertussen snel even bekeken en ik denk dat ik daar ook een heel eind ver mee kom :-)
ALs ik straks iets meer tijd heb ga ik het verder bezien en kom ik er nog op terug.

Mvg,
Marc

MDC2611
Dag Haije,

Kan het ook niet zonder draaitabel ?
Ik heb het bijgevoegd bestand een beetje aangepast.

In Registration wil ik dus alle data bijhouden.
Ook wanneer de chauffeur bvb V (Vakantie) heeft of EW (Economisch werkloos) is - Zie registration cel N17 en N18.

Ik heb GeneralCalc gemaakt in cel C2 een dropdown gemaakt voor het selecteren van de chauffeur, zo vermijd ik dat ik voor elke chauffeur een werkblad moet aanmaken.
In Kolom B (generalcalc) wil ik de gegevens van Registration Kolom N en O krijgen, maar omdat dit geen getallen zijn lukt dat niet met sommen.als.

Wat betreft NV - dat betekent dat de chauffeur recht heeft op een nachtvergoeding, maar dat kan ik oplossen door een 1 in de registration te zetten en nadien op te tellen (Zie GeneralCalc - J46)

Ik heb al eea geprobeerd mbt V en EW, maar geraak er niet uit :-(

grt,
Marc

Marc,

wijzig de formule in:
Code:
=ALS.FOUT(KIEZEN(SOMPRODUCT((Tabel1[Date]=GeneralCalc!$C8)*(Tabel1[Driver]=naam)*(Tabel1[EW]))+SOMPRODUCT((Tabel1[Date]=GeneralCalc!$C8)*(Tabel1[Driver]=naam)*(Tabel1[Vacation]));"V";"EW";"EW op V");"")

In de bijlage is dit aangepast.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag Willempie2016,
Mijn welgemeende excuses. Ik had onderstaande vermeld in een eerdere post naar Haije, maar had je niet ingesloten.

Ik heb het ondertussen snel even bekeken en ik denk dat ik daar ook een heel eind ver mee kom :-)
ALs ik straks iets meer tijd heb ga ik het verder bezien en kom ik er nog op terug.

Mvg,
Marc

Dag Willempie2016,
Met jouw prg ga ik nog stappen vooruit kunnen ! Vooral EM,MM,LM. Hoe jij dat hebt opgemaakt laat me de urenregistratie van een heel andere kant bekijken :-)
Ik probeer het met actuele data en zie hoever ik kom. Ik laat je zekers nog iets weten.
Dank voor alle hulp!
Groetjes,
Marc

Marc,

wijzig de formule in:
Code:
=ALS.FOUT(KIEZEN(SOMPRODUCT((Tabel1[Date]=GeneralCalc!$C8)*(Tabel1[Driver]=naam)*(Tabel1[EW]))+SOMPRODUCT((Tabel1[Date]=GeneralCalc!$C8)*(Tabel1[Driver]=naam)*(Tabel1[Vacation]));"V";"EW";"EW op V");"")

In de bijlage is dit aangepast.

Werkt perfect :-) Dank je wel voor je hulp Haije !
Groetjes,
Marc

Dag Marc,
Je kunt het beste de bladen beveiligen met een simpel ww, dan doe je per ongeluk niets verkeerds met de formules.
Als je dan iets wil zien of wijzigen haal je even de beveiliging er weer af.
Bij beveiligde bladen zijn dan alleen de invulvelden toegankelijk.
Bij invoer van de actuele gegevens moet het geheel correct werken.
Veel plezier en ik hoor/lees het wel.
Groet, Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan