Data onzichtbaar op externe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

etienne29

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Hallo,

Gisteren was ik bezig met het kopi�ren van bestanden op de externe hdd. Het is een externe HDD van 150 gig en er was nog ongeveer 30 gig over. Toen ik hem ontkoppeld had en weer gekoppeld had, waren ineens alle bestanden weg op 1 map na, van mijn vader. Ik schrok me kapot, omdat er alle oude foto's opstaan van mijn familie, die absoluut niet verloren mogen gaan. Tot mijn verbazing zag ik dat er nog steeds 30 gig beschikbaar was, dus de bestanden stonden er nog op, onzichtbaar leek me.

Daarna heb ik een systeemherstel gedaan op een windows laptop, wat helaas niet hielp. Bij de windows computer zag ik echter wel een paar rare bestanden staan, die ik niet op mijn mac zag. (.fseventsd, .TemporaryItems, RECYCLER, ._.com.apple.timemachine.donotpresent, ._.TemporaryItems, ._.Trashes.

Daarna heb ik Stellar Phoenix gebruikt, hierbij kreeg ik alle deletend files weer te zien, deze wou ik toen op mijn externe hdd zetten en toen kreeg ik de melding: "het onderdeel etienne mijn documenten kan niet worden vervangen, om het onzichtbaar is."

De grote vraag is dan natuurlijk, hoe krijg ik alles weer zichtbaar op mijn externe hdd?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, want er staan echt belangrijke foto's op.

Hoi,
kun je mss wat licht in de duisternis brengen? Je hebt het over een MAC en een Windows maar wat je met welke pc gedaan hebt is niet geheel duidelijk.
Heb je van je MAC bestanden gekopieerd naar een externe schijf die normaal door een Windows pc wordt gebruikt?
Daarna heb ik een systeemherstel gedaan op een windows laptop, wat helaas niet hielp
Is allemaal niet geheel duidelijk, kun je nog eens stap voor stap uitleggen met welk besturingssysteem je bepaalde handelingen hebt verricht?

Laatst bewerkt:
De bestanden die erop stonden, heeft mijn vader via zijn laptop (windows xp systeem) erop gezet.

Daarna heb ik met mijn mac bestanden erop gezet. Hierna zag ik alle bestanden ineens niet meer zoals boven omschreven.

Toen dacht ik, even kijken wat ik op mijn vaders laptop te zien krijg. Helaas ook niets, op een paar rare bestanden na, hierbij kreeg ik meteen een melding voor het herstellen van de externe HDD, dit heb ik toen uitgevoerd, hierbij vond die geen problemen.

---

Het is inmiddels gelukt, heb bij terminal (command) dit ingevoerd: defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles TRUE
killall Finder, hierbij zag ik de hidden files in mijn externe hdd staan, tot mijn grote blijdschap.

Nu kan ik de mappen kopiëren naar mijn laptop en de externe hdd formatteren en de mappen opnieuw erop zetten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan