Data op gecrashte schijf achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

herbie1905

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2002
Berichten
95
Ik heb van een kennis een gecrashte HD liggen die met geen mogelijkheid meer te benaderen is. Waarschijnlijk is de bootsector beschadigd. Nu heb ik eens gehoord dat er toch nog data af te halen is. Wie kan mij vertellen hoe ik dat aan moet pakken?
 
kijk eerst eens bij de fabrikant van de schijf of ze een diagnose\repair tool hebben

Gr Jozo
 
Op welke manier is deze niet te benaderen? Bedoel je dat je er niet van kunt opstarten, of dat je hem zelfs niet kunt benaderen als je hem als 2e harde schijf in je systeem hangt, en boot van een andere?
Als alleen de bootsector kapot is zou je hem toch nog gewoon moeten kunnen uitlezen?
 
...niet te benaderen?!!

Hij is helemaal niet te benaderen, niet als master, niet als slave.....sterker nog, ik hang hem als slave achter mijn master, ....dan weigert m'n hele systeem. (Btw het ledje van de HD doet nog wel)
 
Dan is het alleen nog professioneel terug te halen, waar een aardig bedrag per MB voor betaald moet worden...
 
Juist......!!!???

...daar was ik dus al bang voor, ....en dus kom ik op m'n vraag terug..........hoe doen die dat?
 
In een stofvrij lab laten ze de harde schijf heel langzaam draaien, van 7200 rpm naar hooguit 1000 rpm als het niet trager is, en gaan dan handmatig (ik weet niet hoe ze dát doen) stukjes data 1 voor 1 uitlezen.
 
Lab?

Bedankt voor de info, ik denk dat ik het dan nu maar opgeef, ik heb immers geen lab thuis, ....en al helemaal niet stofvrij. We kopen maar gewoon een nieuwe HD en die kennis zal dus z'n data maar weer handmatig op moeten voeren. HELAAS!!!
 
Had je je bios settings ook ingesteld op de Slave? Zo ja, laat de Bios instelling staan op geen Slave. Windows is slim genoeg om de schijf toch te zien.
 
Re: Lab?

Geplaatst door herbie1905
Bedankt voor de info, ik denk dat ik het dan nu maar opgeef, ik heb immers geen lab thuis, ....en al helemaal niet stofvrij. We kopen maar gewoon een nieuwe HD en die kennis zal dus z'n data maar weer handmatig op moeten voeren. HELAAS!!!

Dat moet je ook niet zelf doen, ook harde schijven zijn a-little-bit chemisch. Er zijn niet voor niets bedrijven als Norman voor...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan