Data op schief beveiligen tegen kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mrtn1988

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Hallo,

Ik ben opzoek naar een manier op de data op een verwisselbare schijf tegen kopiëren te beveiligen voor mijn stage bedrijf...

Zij verhuren namelijk licht en geluid, en daar is een karaoke set onderdeel van, nou vroeg mijn baas of het mogelijk is een losse harde schijf te verhuren met dvd/karaoke muziek zonder dat het mogelijk is dat van die verhuurde schijf te kopiëren, dus alleen te lezen...

Kan iemand mij hier me helpen, bijvoorbeeld met een freeware of opensourceproject programma om de data zo te manipuleren dat alleen de eigenaar de data mag bewerken en kopiëren?

Dat lijkt mij moeilijk worden
Ik denk dat Sony een contract met je afsluit wanneer dit je lukt.
maar misschin dat iemand anders wel een idee heeft.
mvg leo

volgens mij kan het gewoon heel simpel

je installeerd er windows xp pro op. maak je een gebruikersaccount met administrator en een guest. heb je bij schijf c met het besturingsysteem, eigenschappen en alleen admin heeft full control en de guest alleen lezen of niks.
heb je bijv een schijf D met de muziek. admin fullcontrol en de guest alleen lezen.
je kan d8 ik nog de c schijf beveiligen met een w8woord.
ik zou zegge ga maar naar je eigen schijf en probeer iets met rechten te doen. je moet wel windows xp pro hebben

volgens mij kan het gewoon heel simpel

je installeerd er windows xp pro op. maak je een gebruikersaccount met administrator en een guest. heb je bij schijf c met het besturingsysteem, eigenschappen en alleen admin heeft full control en de guest alleen lezen of niks.
heb je bijv een schijf D met de muziek. admin fullcontrol en de guest alleen lezen.
je kan d8 ik nog de c schijf beveiligen met een w8woord.
ik zou zegge ga maar naar je eigen schijf en probeer iets met rechten te doen. je moet wel windows xp pro hebben

Dit gaat helaas niet werken.
De externe schijf wordt ingeplugd in een ander systeem. Natuurlijk zullen alle gebruikers als GUEST gezien worden, het zijn immers niet de gedefinieerde gebruikers op het eigen systeem. Maar met het administrator account van het 'nieuwe' systeem kun je altijd het eigenaarsschap over nemen.

Het zal inderdaad niet meevallen om je gegevens veilig te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan