• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data ophalen uit een ander excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfa911

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2013
Heeft iemand een opzetje hoe ik een bepaalde range uit een excel bestand op kan halen zonder dat ik dit bestand hoef te openen in.
Ik heb het geprobeerd met getdata in vba, dit lijkt er goed uit te zien, maar het verwerken van deze getallen gaat niet goed.

Dan wordt het tijd voor een voorbeeldje, want niemand van de helpers is helderziende. En degenen die dat wél zijn, willen uiteraard graag anoniem blijven... je bent ook al niet overdreven helder in je vraagstelling.

Hoe dan? Hebben anderen er mogelijk ook wat aan.

In vba had ik dit met getdata gedaan, alleen doordat berekenen uit gezet werd er niet doorgerekend. Met een regeltje automatisch berekenen erbij werkt het weer goed.

Verhelderend. Je kan de code toch even plaatsen. Dan heeft de zoekfunctie van deze site ook enig nut.

GetData Filenaam, "tekst", _
"j46:l74", Sheets("blad1").Range("j46"), False, False

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan