data opslaan in app zonder db

Status
Niet open voor verdere reacties.

fly3rbug

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
31
hey ik heb een 3 op een rij spelletje gemaakt en elke keer als een spelletje gespeelt is slaat hij de gedaande zetten op in een ms access bestand maar ik wil die access database nu weghalen.

Je kan in visual basic .net 2005 data opslaan in de app settings, maar daar kan je alleen variabelen in opslaan.

Ik wil dus nu een array opslaan waarvan de gegevens onthouden worden als het spel opnieuw word opgestart.

Fly3rbug
 
Je kan natuurlijk een textbestand, of het register gebruiken. Maar waarom wil je MDB niet meer gebruiken?
 
textbestand is klein en makkelijk... vooral met tijdens het laden van de app de array inladen.

V:thumb:
 
Maar waarom wil je MDB niet meer gebruiken?

Het database wat ik nu gebruik bestaat ui 2 colomen een "id" die ik alleen gebruik om de sleutel uniek te maken en een colom "zetten" die de gedaande zetten onthoud.

Nou wil ik geen database hebben omdat ik alleen maar 1 array hoef op te slaan en ik wil dat mijn programma niet crasht waneer de database even niet gelezen kan worden.
Namelijk sommige beveiligde netwerken (waaronder die van mijn school lol:cool: ) of oude windows systemen ondersteunen "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0" niet

Ik kan een tekstbestant gebruiken maar ik had eigenlijk gehoopt of de data meer intern in het programma zelf opgeslagen kon worden.

Fly3rbug
 
Ik kan een tekstbestant gebruiken maar ik had eigenlijk gehoopt of de data meer intern in het programma zelf opgeslagen kon worden.

Bij mijn weet kun je niets kwijt in het programma zelf. Ik zou gaan voor het register, maar ook daar kun je problem tegen komen (zeker in beveiligde netwerken)
 
Ok tog bedankt ik ga het wel proberen met een tekst bestand

Fly3rbug
 
heb jij daar de code voor ???

want ik wil ongeveer hetzelfde!

thanks!

tuurlijk ik gebruik om txt files te lezen:

Code:
import System.IO

en dan de code:

Code:
Dim Streamnaarscherm as StreamReader = New StreamReader("c:/...../naam.txt")
Textbox1.text = Streamnaarscherm.ReadToEnd
Streamnaarscherm.close()

en om te schrijfen gebruik ik:

Code:
SaveFileDialog1.Filter = "Text files (*.txt)|*.txt"
SaveFileDialog1.ShowDialog()

IF SaveFileDialog1.Filename <> "" THEN
    Fileopen(1,SaveFileDialog1.FileName, OpenMode.Output)
    PrintLine(1, Textbox1.text)
    FileClose(1)
END IF


Maar er zijn natuurlijk ook andere manieren om een textbestant uit telezen zoals:

Code:
OpenFileDialog1.Filter = "Text files (*.txt)|*.txt"
OpenFileDialog1.ShowDialog()

IF OpenFileDialog1.Filename <> "" THEN
    Fileopen(1,OpenFileDialog1.FileName, OpenMode.Input)
    Do Until EOF(1)
         Textbox1.text = Textbox1.text & LineInput(1) & vbCrLf
    Loop
    FileClose(1)
END IF

ik hoop dat ik je hier mee geholpen heb

Fly3rbug
 
tuurlijk ik gebruik om txt files te lezen:

Code:
import System.IO

en dan de code:

Code:
Dim Streamnaarscherm as StreamReader = New StreamReader("c:/...../naam.txt")
Textbox1.text = Streamnaarscherm.ReadToEnd
Streamnaarscherm.close()

en om te schrijfen gebruik ik:

Code:
SaveFileDialog1.Filter = "Text files (*.txt)|*.txt"
SaveFileDialog1.ShowDialog()

IF SaveFileDialog1.Filename <> "" THEN
    Fileopen(1,SaveFileDialog1.FileName, OpenMode.Output)
    PrintLine(1, Textbox1.text)
    FileClose(1)
END IF


Maar er zijn natuurlijk ook andere manieren om een textbestant uit telezen zoals:

Code:
OpenFileDialog1.Filter = "Text files (*.txt)|*.txt"
OpenFileDialog1.ShowDialog()

IF OpenFileDialog1.Filename <> "" THEN
    Fileopen(1,OpenFileDialog1.FileName, OpenMode.Input)
    Do Until EOF(1)
         Textbox1.text = Textbox1.text & LineInput(1) & vbCrLf
    Loop
    FileClose(1)
END IF

ik hoop dat ik je hier mee geholpen heb

Fly3rbug

ja bedankt! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan