Data opvragen van server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victorr99

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2015
Hallo,

Ik heb in mijn bedrijf een server staan waar een aantal excel bestanden opstaan. Nu wil ik deze bestanden of ik nou thuis of naast de server zit die bestanden kunnen inzien, wijzigen enz.
Is dit mogelijk?

Ik wil als het kan graag een oplossing zonder apparte software. Dus geen sharepoint bijvoorbeeld.

Alvast bedankt,

Mvg, Victor

Dat kan door een VPN verbinding naar het netwerk op je werk mogelijk te maken. Sommige routers kunnen dit maar je kunt ook een VPN-server met Windows server maken, voor een paar gebruikers is dat echter niet de moeite waard. Als je huidige router geen VPN ondersteunt zul je moeten investeren in een nieuwe router die dat wel doet of een losse VPN appliance die je achter de router plaatst.

Ik heb nog even wat informatie opgezocht over VPN netwerken. Er zijn meerdere soorten waaronder SSL als ik het dan goedbegrijp is dit de enige waar je geen VPN bedrijf voor hoeft te benaderen. Daarnaast concludeer ik dat je alle gegevens wat op die pc staat dan kan zien.
Ik zal maar even uitleggen waarvoor ik het wil gebruiken. Ik zit in de brand en roer reiniging van kleding. Elke dag komen er schade's binnen. We krijgen dan vaak nog een meldings formulier erbij. Na een beetje overleg met andere bedrijven willen we eens proberen of het digitaal kan gaan. Dit houdt dan uiteraard in dat de andere bedrijven alleen het mapje mogen zien waar gegevens instaan die voor hun geschikt is. Verder hebben ze niks te zoeken in de server. De bestanden wil ik als het mogelijk is laten uitlezen en wijzigen door een programma.

Waarom laat je de schademelding niet automatisch via e-mail naar jou toezenden. Ik weet niet of je een schadeformulier via een website laat invullen, dan is dat helemaal een koud kunstje, maar anders zijn er vast wel andere mogelijkheden om een formulier naar een e-mailadres te sturen. Dan kun je 'm ook nog eens via een tablet of smartphone ontvangen. Dat lijkt mij in ieder geval een stuk kosten-effectiever.

De bedrijven met wie ik contact heb opgenomen geven aan dat ze of een programma of gewoon pen en papier willen gebruiken voor de rest niks. Daarnaast is het voormij ook een hobby om programmatjes te maken. (Ben zelf wel nog beginnend programeur dus ik moet nog veel opzoeken

Het hoeft trouwens niet perse basic te zijn. Mag van mij elke taal zijn.

Je zou ervoor kunnen kiezen een website te maken in bijvoorbeeld ASP.NET. Met behulp van bijvoorbeeld OpenXML is het mogelijk om Excel bestanden te lezen/schrijven. Als je de gebruikers/bestanden aan een database koppelt is het op deze manier heel eenvoudig ervoor te zorgen dat iedere gebruiker alleen toegang heeft tot de bestanden die voor hen van toepassing zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan