stefano
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 mei 2004
- Berichten
- 865
Beste,
Ik wil data op een exceldocument ordenen om die later door te geven aan collega's. Met mijn beperkte kennis raak ik weliswaar tot een werkende oplossing, alleen kan ik dit slechts toepassen op een kleine gegevenstabel gezien het aantal formules ( ± 20.000) die ik zou nodig hebben wanneer ik de oorspronkelijke tabel zou gebruiken.
In bijlage alvast 3 bestanden:
1. x_mag_10.xls : een ruwe, niet geordende tabel met alle gegevens.
2. x_mag_20.xls : een tweede bestand met ( nu een beperkt aantal ) formules
3. macroblad : een excelformulier waarin ik de macro aanroep
Wanneer alle bestanden onder de 'root' staan, dan zal bij aanroepen van de macro een reeks acties uitgevoerd worden tot uiteindelijk een formulier neergezet wordt met alle gegevens netjes geordend.
Zoals hoger vermeld is deze methode slechts werkbaar wanneer het over een klein aantal gegevens gaat, maar wanneer een groot aantal gegevens ( ± 20.000 ) moet gesorteerd, geordend, gecopiëerd worden, dan duurt deze procedure veel te lang.
Mijn vraag is nu of iemand mij verder kan helpen om deze gegevens om te zetten op een 'deftige' en snelle manier.
dank alvast voor jullie antwoord,
Stefano
PS: bestand x_mag_10.xls is opgebouwd uit verschillende kolommen
sample_code : een unieke code voor een monster
sample_type : de benaming van het monster
(login_time)
test_name : de namen van de verschillende testen
(low_limit)
low_spec
test_resultf
high_spec
(high_limit)
info_name
info_value
(cancelled)
Ik wil data op een exceldocument ordenen om die later door te geven aan collega's. Met mijn beperkte kennis raak ik weliswaar tot een werkende oplossing, alleen kan ik dit slechts toepassen op een kleine gegevenstabel gezien het aantal formules ( ± 20.000) die ik zou nodig hebben wanneer ik de oorspronkelijke tabel zou gebruiken.
In bijlage alvast 3 bestanden:
1. x_mag_10.xls : een ruwe, niet geordende tabel met alle gegevens.
2. x_mag_20.xls : een tweede bestand met ( nu een beperkt aantal ) formules
3. macroblad : een excelformulier waarin ik de macro aanroep
Wanneer alle bestanden onder de 'root' staan, dan zal bij aanroepen van de macro een reeks acties uitgevoerd worden tot uiteindelijk een formulier neergezet wordt met alle gegevens netjes geordend.
Zoals hoger vermeld is deze methode slechts werkbaar wanneer het over een klein aantal gegevens gaat, maar wanneer een groot aantal gegevens ( ± 20.000 ) moet gesorteerd, geordend, gecopiëerd worden, dan duurt deze procedure veel te lang.
Mijn vraag is nu of iemand mij verder kan helpen om deze gegevens om te zetten op een 'deftige' en snelle manier.
dank alvast voor jullie antwoord,
Stefano
PS: bestand x_mag_10.xls is opgebouwd uit verschillende kolommen
sample_code : een unieke code voor een monster
sample_type : de benaming van het monster
(login_time)
test_name : de namen van de verschillende testen
(low_limit)
low_spec
test_resultf
high_spec
(high_limit)
info_name
info_value
(cancelled)