• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data ordenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
865
Beste,

Ik wil data op een exceldocument ordenen om die later door te geven aan collega's. Met mijn beperkte kennis raak ik weliswaar tot een werkende oplossing, alleen kan ik dit slechts toepassen op een kleine gegevenstabel gezien het aantal formules ( ± 20.000) die ik zou nodig hebben wanneer ik de oorspronkelijke tabel zou gebruiken.

In bijlage alvast 3 bestanden:

1. x_mag_10.xls : een ruwe, niet geordende tabel met alle gegevens.
2. x_mag_20.xls : een tweede bestand met ( nu een beperkt aantal ) formules
3. macroblad : een excelformulier waarin ik de macro aanroep

Wanneer alle bestanden onder de 'root' staan, dan zal bij aanroepen van de macro een reeks acties uitgevoerd worden tot uiteindelijk een formulier neergezet wordt met alle gegevens netjes geordend.

Zoals hoger vermeld is deze methode slechts werkbaar wanneer het over een klein aantal gegevens gaat, maar wanneer een groot aantal gegevens ( ± 20.000 ) moet gesorteerd, geordend, gecopiëerd worden, dan duurt deze procedure veel te lang.

Mijn vraag is nu of iemand mij verder kan helpen om deze gegevens om te zetten op een 'deftige' en snelle manier.

dank alvast voor jullie antwoord,

Stefano


PS: bestand x_mag_10.xls is opgebouwd uit verschillende kolommen

sample_code : een unieke code voor een monster
sample_type : de benaming van het monster
(login_time)
test_name : de namen van de verschillende testen
(low_limit)
low_spec
test_resultf
high_spec
(high_limit)
info_name
info_value
(cancelled)
 

Bijlagen

  • x_mag_10.xls
    23 KB · Weergaven: 23
  • x_mag_20.xls
    90 KB · Weergaven: 26
  • macroblad.xls
    46 KB · Weergaven: 22
re

wat is nu net de bedoeling gegevens ordenen? of is er nog zijn er nog enige functies die je er aan wilt toevoegen
 
Klopt, de bedoeling is de gegevns die in het eerste bestand staan ( x_mag_10.xls ) zonder formules ( visual basic ) om te zetten zodat de gegevens er uit zien zoals in het tweede bestand ( x_mag_20.xls). De kolommen en titiels in het tweede bestand zijn vast, enkel moet de gegevens die in het eerste bestand onder elkaar staan nu horizontaal verschijnen in het tweede bestand.
 
re

wel om data echt te gaan ordeen gebruik ik acces maar met formules gaat dat wat moeilijker zal effe verder zien wat ik kan doen
 
Ojee da's vriendelijk, maar liefst had ik het natuurlijk in excel gehad. Met access komt er dan opnieuw een ander programma bij ...
 
re

ik zal het proberen om het in exel te doen maar heb niet zo veel ervaring op het gebied van exel werk meer met acces
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan