• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data overhalen naar ander escel sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gezienus

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2006
Ik wil graag dat de data van een excel sheet vord gekopieerd naar een ander sheet.
Het sheet heet *.xls. (kunnen meerdere zijn) iervan moeten de cellen F2, H10, H15, enz enz. (Ongeveer 140 cellen in willekeurige volgorde) moeten gekopieerd worden naar het sheet berekeningen.xls.(blad berekeningen) De in te lezen sheets staan in dezelfde dir als het sheet waarin de data moet worden gekopieerd. De te kopieren cellen moeten geschreven worden naar cel G3, H3, (gehele rij 3 dus). De volgens sheet moet dan dus in rij 4 gekopieerd worden. Als een in te lezen sheet verwerkt is moet deze verplaatst worden naar de directory "verwerkt".

Wie o wie kan mij helpen hoe ik dit moet doen. Ik ben een leek voor wat betreft het schrijven van macro's

Jij vraagt al een volledige toepassing.
Je zal denk ik meer succes hebben, als je er zelf aan begint, en je vraag in kleine deeltjes plaatst... daar waar je vast loopt.

Forums dienen immers in hoofdzaak om mensen verder te helpen die met iets bezig zijn, en vastlopen op een klein detail. Niet om gratis werkkrachten te vinden die effe iets volledig opbouwen voor jou.

mvg,
Luc

Ik weet het, maar ik heb geen flauw idee hoe ik hier mee moet beginnen

Tracht je opdracht in kleinere taken onder te verdelen.
Ik kan je alvast dit zeggen: Zonder VBA zal het niet lukken.

Eerste doel zou moeten zijn, om een aantal cellen door middel van VBA over te zetten naar een ander bestand.
Als dat goed lukt, kan je vragen hoe dit bestand variabel te maken.

Verwacht vooral nog niet te veel van jezelf, want voor wie begint, kan de lat niet te hoog leggen.

Luc

Het is mij dus inderdaad gelukt om een aantal cellen (opvolgend) naar een ander excel sheet over te halen. Zelfs al om ze te transponeren

Windows("Inschrijfformulier EURO2008.xls").Activate
Range("F2:F5").Select
Selection.Copy
Windows("EURO2008.xls").Activate
Sheets("berekening deelnemers").Select
Range("G3").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=True
End Sub

De eerste vraag van mij is nu dus hoe ik niet aan een sluitende cellen kan copieren?
Moet dat door wederom een cel te selecteren en dan weer te copieren of kan ik ook meerdere cellen selecteren en copieren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan