• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data overnemen op basis van een naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Ik ben opzoek naar een manier om de gegevens die in tabblad "Uitwerking" staan te verzamelen in tabblad "Overzicht1" gekoppeld aan een naam. Waarbij ik in cel B1 tabblad "Overzicht1" een naam kies en vervolgens onder A1:H1 de corresponderende waarden uit tabblad "Uitwerking" haal. Beginnend in cel A3 met de datum van de eerste log van de betreffende agent gekozen in B1. In Cel A4 de daaropvolgende log. enzovoort. Er kunnen trouwens logs voorkomen met dezelfde datum.

Iemand een idee welke formules ik moet gebruiken onder A1:H1?

Bijlagen

Wat is het probleem om een filter te gebruiken in tabblad 'uitwerking' ?

Dat is inderdaad een mogelijk popipipo. Ik vind echter de mogelijkheid om de data met formules op te halen in tabblad "Overzicht1" eleganter en gebruikersvriendelijker. Ik wil er een individeel overzichtsblad van maken.

Is er een oplossing op deze manier?

Wat vind je van deze elegantie en gebruikersvriendelijkheid?

Bijlagen

Sorry voor mijn late reactie. Net terug van een paar dagen fietsen :)

Bedankt voor jullie reacties Wher en popipipo! Ik heb elk van jullie sheets goed bekeken en geprobeerd een keuze te maken (wat een luxe:d).

@ popipipo
Jouw bijdrage is ongetwijfeld de meest elegante en gebruiksvriendelijke. Het gaat er bij mij echter om dat ik de opbouw van jouw sheet goed begrijp. Dat is helaas nog niet het geval.
Daarom heb ik gekozen voor de inbreng van Wher met formules.

De sheet heb ik aangepast en zo ontstond er een nieuw probleem.

Ik wil met AANTAL.ALS formules de data uit tabblad "Overzicht1" kolom B "datums", kolom E "Melding tijdig?" en kolom F "Ziek, Te laat, Melding te laat" enzovoort verzamelen in 3 bereiken: 2012, 2011 en 2010 die elk 4 kwartalen beslaan: H7:K15 voor 2012, M7:P15 voor 2011 en R7:U15 voor 2010.

Hoe krijg ik nou met een AANTAL.ALS formule de aantallen van respectievelijk Ziek, Te laat, Melding te laat, Accuut verlof, Onbekend afwezig, Officiële waarschuwing, Mondelinge waarschuwing, Coaching, Anders en No show netjes onderverdeeld per jaar en kwartaal?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ben ik misschien niet duidelijk genoeg geweest, of moet ik met deze laatste vraag een nieuwe thread starten?

Zie bijlage. De formules in H7:K15 zijn ingebracht, die voor de andere jaren kan je daaruit wel afleiden.
Let op: de formules in H9:K9 verschillen van de andere formules.
Let ook op de dynamische genaamde bereiken die gebruikt zijn.

Bijlagen

Superbedankt Wher:thumb:

Al jouw formules in de drie bereiken:H7:K15, M7:P15 en R7:U15, de formule in cel A1 en dynamische bereiken (Datums en Tijdig) heb ik correct overgenomen in de originele datasheet en die werken prima net als jouw formules in Logboek_A.

Echter de formules voor "Melding te laat" werken nog niet en geven "#WAARDE".
Nou ben ik me ervan bewust
Let op: de formules in H9:K9 verschillen van de andere formules.
dat de formules refereren aan het dynamisch bereik van "Tijdig" en dat heb ik in de originele sheet exact zo geformuleerd zoals jij dat hebt gedaan in Logboek_A

Ben ik nog iets of een formule vergeten over te nemen uit Logboek_A naar mijn originele sheet?

Moeilijk te zeggen vanop afstand. Je kan wel even checken of het genaamd bereik "Tijdig" in je eigen bestand wel refereert naar het juiste bereik op de worksheet, zie bijlage.
Je opent de name manager, selecteert "Tijdig" >> Edit >> klik in de "Refers To" formule (blauwe pijl), vervolgens wordt het betreffende bereik zichtbaar door de stippellijn (rode pijl).

Bijlagen

• Offset.JPG
    Offset.JPG
    77,6 KB · Weergaven: 43
Mijn Excel 2003 dutch geeft het resultaat als in de bijlage. Ik merk alleen dat het bereik in kolom E niet geselecteerd wordt. Voor de rest hetzelfde lijkt mij.

Kan de oorzaak misschien liggen in onze verschillende office versies?

Bijlagen

• Naam bepalen.jpg
    Naam bepalen.jpg
    24,8 KB · Weergaven: 53
Is dat wel een 'punt komma' voor en achter de 0.

Het zijn rechtopstaande staven. Bij mijn landinstellingen staan ze zo in gesteld "|". Bij jullie zijn ze zo ingesteld ";".
De andere formules werken goed met "|".

Zoals vaak was het probleem nogal triviaal.

Omdat de originele sheet nog geen data bevat in de betreffende kolom geeft de formule #WAARDE.
Heb jouw formules uitgebreid met ALSISFOUT en daarmee is het opgelost.

popipipo en WHER, nogmaals bedankt voor de tijd en aandacht voor jullie inbreng:thumb:

Ik heb nu de beschikking over een goed werkend logboek!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan